همزمان با نشست‌های مجمع عمومی

حماس به دبیرکل سازمان ملل: الگویی برای پیشبرد صلح جهانی ارائه دهید

حماس به دبیرکل سازمان ملل: الگویی برای پیشبرد صلح جهانی ارائه دهید
چهارشنبه 4 مهر 1403 - 10:23

جنبش مقاومت اسلامی حماس در نامه‌ای از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست در سایه تداوم اشغالگری و تجاوزات رژیم صهیونیستی که نه تنها خطری برای فلسطینیان به شمار می‌روند، بلکه صلح و امنیت جهانی را به خطر می‌اندازند، اقدامات عملی و فوری برای متوقف کردن این تجاوزات اتخاذ کند.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش حماس در نامه خود به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواستار اتخاذ اقدامی فوری برای اعمال فشار علیه رژیم صهیونیستی و حامیان آن به منظور توقف فوری جنگ نسل کشی و تجاوزات علیه نوار غزه و نقض آشکار قانون در کرانه باختری و قدس اشغالی شد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، در نامه حماس به گوترش آمده است: ما در حالی این نامه را خدمت شما ارسال می‌کنیم که شما هفتاد و نهمین دوره نشست مجمع عمومی سازمان ملل را آغاز کرده‌اید و به همین منظور ما بر آنچه شما قبلا فرموده‌اید، تاکید می کنیم که جنگ در غزه باعث بروز درد و رنج انسانی هولناکی شده است؛ به طوری که زندگی مردم را نابود کرده و باعث از هم پاشیدن خانواده‌ها شده است. علاوه بر این، شمار زیادی از مردم سرپناه خود را از دست داده‌اند و گرسنه و مجروح هستند و وضعیت انسانی نوار غزه به خاطر تجاوز وحشیانه رژیم اشغالگر از حد فاجعه نیز فراتر رفته است.

حماس تاکید کرد: ما از شما می‌خواهیم تلاش‌های خود برای کمک رسانی به ملت مقاوم ما در نوار غزه را از طریق بازگشایی گذرگاه‌ها و توزیع کمک‌های فوری غذایی، دارویی و پوشاک افزایش دهید؛ به ویژه که مجمع عمومی سازمان ملل در هفتاد و نهمین دوره نشست‌های خود این شعار را سر لوحه کار خود قرار داده است که هیچ‌کس نباید تنها بماند و تلاش مشترک برای ارتقای صلح و توسعه پایدار و کرامت انسانی برای نسل‌های فعلی و آتی اقدامی ضروری است.

در ادامه این نامه آمده است: ملت فلسطین را تنها نگذارید و هر اقدامی که لازم است برای برقراری صلح و امنیت در سراسر فلسطین و منطقه انجام دهید و اقدامات لازم برای دفاع از حقوق ملت فلسطین بر اساس مبانی و ارزش‌های مورد تاکید منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های قبلی سازمان ملل را اتخاذ کنید تا الگویی برای پیشبرد صلح جهانی ارائه دهید.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: از همان لحظه نخست آغاز جنگ، جنبش حماس اهتمام زیادی به توقف این جنگ و حمایت از ملت فلسطین در برابر نسل کشی رژیم صهیونیستی داشت و به شکل گسترده و سازنده‌ای با طرف‌های میانجی همکاری کرده و در چندین دور از گفت‌وگوها مشارکت کرده است، اما همواره با مانع‌تراشی دشمن به رهبری نتانیاهو و کابینه فاشیست وی مواجه شده است.

حماس در ادامه ضمن تاکید دوباره بر شروط خود، اضافه کرد: ما رژیم اشغالگر و حامیان آن را مسؤول کامل شکست مذاکرات آتش‌بس می‌دانیم و بر موضع خود مبنی بر عدم حضور در دورهای جدید مذاکرات تاکید می‌کنیم.

پربیننده ترین خبرها