گزارش العالم از بمباران شهر بازی کودکان در جنوب لبنان

پنج‌شنبه 5 مهر 1403 - 12:03

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ادامه حملات جنایتکارانه به مناطق مسکونی و زیرساخت های شهری در لبنان، محل بازی کودکان و شهربازی منطقه کفر تبنیت را هدف قرار دادند.

العالم - لبنان
خبرنگار شبکه خبری العالم در جنوب لبنان روز پنجشنبه گزارش داد: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق مختلفی در لبنان از‌ جمله شهرک معرکه در صور و شهرک‌های کفر تبنیت و زعتر در نبطیه و شهرک صنعتی کفر رمان نبطیه را بمباران کردند.

در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلفی در لبنان، ده‌ها نفر به شهادت رسیده یا مجروح شده اند و خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌های شهری وارد آمده است.

بنابر این گزارش، ستون دود از مناطقی که جنگنده های این رژیم بمباران کرده اند همچنان به هوا بلند شده است. یکی از مناطقی که مورد حمله قرار‌گرفته شهر بازی کودکان به نام "مدینه فرح" در کفر تبنیت است. بزرگراه زع‌تر و شهرک تبنین نیز از دیروز بارها مورد حمله قرار‌گرفته‌اند. در این حمله‌ها سه غیر نظامی به شهادت رسیدند.
جنگنده های رژیم صهیونیستی روز گذشته (چهارشنبه) روستا‌های صور و برخی جاده‌ها بین صور و قانا حمله کردند. گزارش‌ها حاکی از آن است که مقاومت لبنان در پاسخ به این حملات، مواضع و پایگاه‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.
منطقه بعلبک، هرمل و بقاع غربی نیز هدف حملات سنگین قرار گرفتند. علاوه بر اینها خطوط ساحلی و باغ‌ها در امتداد شهرک عدلون سکسکیه در صیدا هدف قرار گرفتند. در این حملات ۵١ نفر به شهادت رسیدند و ٢٢٣ نفر مجروح شدند.
گفتنی است پیش‌ از‌این، رژیم اشغالگر در شهرک‌های شعت، کرک و نبی شیث، فجایع سنگینی را به بار آورد.
این در حالی است که تلاش محافل بین‌المللی برای توقف درگیری و حمایت از غیر نظامیان ادامه‌دارد. همزمان بیم از وقوع بحران انسانی در لبنان شدت گرفته است؛ به طوری که شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان تشکیل جلسه داد.

در جلسه شورای امنیت درباره ضرورت آتش‌بس و یافتن راه‌حل سیاسی تاکید شد.
"ژان نوئل بارو" وزیر امور خارجه فرانسه از طرح مشترک کشورش با آمریکا برای آتش‌بس دائم از طریق راه‌ حل سیاسی خبر داد. این طرح قرار است به شورای امنیت سازمان ملل ارایه شود.

پربیننده ترین خبرها