وزیر خارجه انگلیس خواستار آتش‌بس فوری میان لبنان و رژیم صهیونیستی شد

وزیر خارجه انگلیس خواستار آتش‌بس فوری میان لبنان و رژیم صهیونیستی شد
پنج‌شنبه 5 مهر 1403 - 10:50

دیوید لمی وزیر خارجه انگلیس خواستار آتش‌بس فوری میان لبنان و رژیم صهیونیستی شد و گفت، جنگ تمام عیار به نفع اسرائیلی‌ها و مردم لبنان نیست.

العالم - اروپا

لمی بامداد پنجشنبه در سخنرانی در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره لبنان،گفت: ما از خطر یک جنگ منطقه‌ای تمام عیار حرف می‌زنیم.

وی افزود: واقعیت این است که هم اکنون ما شاهد مناقشه در چند جبهه هستیم. در غزه، کرانه باختری، لبنان و دریای سرخ.

لمی تصریح کرد: حملات روزهای اخیر جان بیش از ۵۵۰ نفر را در لبنان گرفته است.که در میان مرگ غیرنظامیان، زنان و کودکان. کارکنان سازمان ملل نیز دیده شده‌اند.

وزیر خارجه انگلیس با تاکید بر لزوم توقف شلیک راکت‌ها وهمچنین حملات هوایی رژیم صهیونیستی افزود گفت‌وگو درباره آتش‌بس فوری باید هم اکنون آغاز شود.

لمی با بیان اینکه «جنگ تمام عیار به نفع اسرائیلی‌ها و مردم لبنان نیست» خاطر نشان کرد: من خواستار آتش‌بس فوری میان حزب الله لبنان و «اسرائیل» هستم.

یاد آور می شود که جلسه اضطراری شورای امنیت در باره لبنان به درخواست فرانسه برگزار شد و ژان نوئل باروت وزیر خارجه فرانسه در این نشست طرح مشترک پاریس و آمریکا برای برقراری آتش‌بس میان لبنان و رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

باروت گفت: ما در روزهای اخیر با همکاری شرکای آمریکا روی یک آتش‌بس موقت ۲۱ روزه کار کردیم تا امکان مذاکره فراهم شود.

وزیر خارجه فرانسه با تاکید بر اینکه جزئیات بیشتر درباره طرح آمریکا و فرانسه به زودی اعلام می‌شود، گفت: از دو طرف می‌خواهم که بدون تعلل آتش‌بس را بپذیرند.

پربیننده ترین خبرها