تایمز اسرائیل: نتانیاهو موافقت با آتش‌بس در لبنان را پس گرفت

تایمز اسرائیل: نتانیاهو موافقت با آتش‌بس در لبنان را پس گرفت
پنج‌شنبه 5 مهر 1403 - 22:30

روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از یک مقام ارشد غربی خبر داد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل هنوز پاسخ مثبت خود را به طرح پیشنهادی آتش‌بس ۲۱ روزه، اعلام نکرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل به نقل از یک مقام ارشد غربی گزارش داد قبل از صدور بیانیه مشترک آمریکا و فرانسه در خصوص آتش‌بس ۲۱ روزه، اسرائیل و لبنان، به‌صورت خصوصی موافقت خود را با این طرح اعلام کرده بودند.

با وجود این، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به فاصله کوتاهی بعد از اعلام این طرح از آن فاصله گرفت و گفت که اسرائیل هنوز پاسخ مثبت خود را به آن اعلام نکرده است.

دیپلمات غربی گفته که شیوه رفتار نتانیاهو در ادامه نحوه رفتار او در مذاکرات آتش‌بس غزه است. نتانیاهو در این مذاکرات هم در محافل خصوصی می‌پذیرد که نرمش نشان دهد، اما اندکی بعدتر در بیانیه‌های علنی به مخالفت روی می‌آورد.

تایمز اسرائیل گفته یکی از اهداف نتانیاهو راضی نگاه‌داشتن برخی از اعضای کابینه‌اش است که با هر نوع پیشرفت در مذاکرات مخالف هستند.

شبکه خبری العربیه اما نیز به نقل از منابع خود خبر داد که در حال حاضر طرف‌ها به تلاش خود ادامه خواهند داد تا آتش‌بس طولانی‌مدت در جبهه لبنان برقرار شود.این شبکه همچنین مدعی شد که حزب‌الله و رژیم صهیونیستی بر سر توقف تنش و اجرای قطعنامه 1701 توافق کرده‌اند؛ قطعنامه‌ای که حزب‌الله بارها بر اجرای آن تأکید داشته است.

پربیننده ترین خبرها