آژانس انرژی اتمی: می‌توان با ایران به توافقی قوی‌تر از گذشته رسید

 آژانس انرژی اتمی: می‌توان با ایران به توافقی قوی‌تر از گذشته رسید
جمعه 6 مهر 1403 - 19:39

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی گفت، می‌توان با ایران به یک چارچوب توافق دست پیدا کرد.

العالم – اروپا

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی گفته که می‌توان با ایران به یک چارچوب توافق بر مبنای برجام دست پیدا کرد.

گروسی که با خبرگزاری آسوشیتدپرس مصاحبه می‌کرد اظهارات رئیس‌جمهور ایران مبنی بر آمادگی تهران برای تعامل بر سر توافق هسته‌ای را یک «گشایش» برای آژانس توصیف کرد و بار دیگر یادآوری کرد به زودی به تهران سفر می‌کند.

او گفت: «چیزی که مایلم از او (رئیس‌جمهور ایران) بشنوم این است که نظرش درباره بازگشت به یک چارچوب توافق چیست. به نظر من این کاری است که لازم است ما انجام دهیم.»

گروسی درباره این چارچوب توافق گفت: «می‌تواند بر مبنای برجام باشد اما با توجه به اینکه ایران نسبت به آن موقع توانمندی‌های خیلی زیادتری دارد باید بسیار بسیار قوی‌تر باشد.»

اظهارات مدیر کل آژانس اتمی در حالی مطرح شده که اتکای او بر ارائه راهکارهای سیاسی به جای راهکارهای فنی پیش از این بارها مورد اعتراض مقام‌های ایران قرار گرفته است.

تحلیلگران می‌گویند رویکرد و رفتار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نیویورک نشان می‌دهد وی کماکان رویکرد «مفتوح نگاه داشتن پرونده موارد ادعایی» را در دستور کار کلان سازمان متبوع خود قرار داده و از این رویکرد عقب‌نشینی نکرده است.

پربیننده ترین خبرها