گاردین: حمله زمینی احتمالی اسرائیل به لبنان محکوم به شکست است

گاردین: حمله زمینی احتمالی اسرائیل به لبنان محکوم به شکست است
شنبه 7 مهر 1403 - 09:54

یک روزنامه انگلیسی با اشاره به اینکه حزب‌اللهِ امروز مسلح‌تر و مجرب‌تر شده است، تأکید کرد که هرگونه عملیات زمینی احتمالی رژیم اسرائیل علیه لبنان محکوم به شکست است.

العالم- لبنان

روزنامه گاردین، روز جمعه در گزارشی توان اسرائیل برای اجتناب از اشتباهاتی که در جریان حمله زمینی به لبنان در سال ۲۰۰۶ (جنگ تموز)‌ مرتکب شده بود را زیر سوال برد.

گاردین همچنین ابراز تردید کرد که ارتش رژیم اشغالگر اهداف واقع‌بینانه‌ و قابل تحقیقی در هرگونه جنگ زمینی احتمالی علیه لبنان داشته باشد.

این روزنامه انگلیسی تأکید کرد که "حزب‌الله امروز در مقایسه با سال ۲۰۰۶ مسلح‌تر است و مبارزان آن نیز خبره‌تر و مجرب‌تر شده‌اند" و اسرائیل همچنان "گرفتار تله سوء‌برداشت درخصوص ماهیت حزب‌الله است".

این روزنامه خاطرنشان کرد که عملیات اخیر اسرائیل علیه رهبران حزب الله، ماهیت و دیدگاه آن را برای ادامه مقاومت در برابر این رژیم تضعیف نکرده است.

طبق این گزارش، اسرائیل از نقایص متعددی، از جمله فرسودگی فزایندهِ نه تنها نظامی‌اش یبه فرسودگی جامعه خود بعد از یک سال جنگ غزه، رنج می‌برد.

گاردین تأکید کرد که ارتش اسرائیل به قدرت خود برای جنگنیدن در چند جبهه به صورت همزمان، می‌بالید ولی در تحقق اهدافش در جنگ علیه حماس در باریکه غزه ناکام مانده است، و لذا هرگونه عملیات زمینی اسرائیل علیه لبنان احتمالا محکوم به شکست است.

پیشتر رسانه‌های عبری هشدار داده بودند که در صورت حمله زمینی به لبنان، ارتش اسرائیل در در "تله مرگ" حزب‌الله گرفتار خواهد شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها