دبیرکل حزب‌الله لبنان به شهادت رسید

دبیرکل حزب‌الله لبنان به شهادت رسید
شنبه 7 مهر 1403 - 15:03

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای شهادت دبیرکل این جنبش را اعلام کرد.

العالم ـ لبنان

حزب‌الله لبنان در بیانیه خود با تایید شهادت سید حسن نصرالله اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه (دیروز / 6 مهر ماه) به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

این بیانیه افزود: جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به یاران شهید بزرگوار و جاویدان خود پیوست که نزدیک به سی سال پیروزی‌های پیاپی را رهبری کرده و رقم زدند.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: جناب استاد، سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. سید حسن نصرالله به شهدای بزرگی ملحق شد که حدود ۳۰ سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرد.

این بیانیه افزود: سید در سال ۱۹۹۲ جانشین سیدالشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و سپس سال ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخار تا نبرد پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.

حزب‌الله در ادامه این شهادت را به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری دام ظله و تمام مجاهدان و روحانیون مقاومت تسلیت و تبریک گفت.

حزب‌الله در ادامه بیانیه خود با شهید سید حسن نصرالله عهد بست که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار و شریف آن ادامه خواهد داد.

در این بیانیه همچنین خطاب به مجاهدان مقاومت اسلامی لبنان آمده است: رهبر ما، آقای سید همچنان با فکر، اندیشه و راه و روششان در میان ما هستند.

به گزارش روز شنبه شبکه خبری العالم، رژیم صهیونیستی با حملات بی‌سابقه به بیروت که از عصر دیروز (جمعه) با 10 حمله هوایی علیه ضاحیه جنوبی بیروت صورت گرفت، اعلام کرده بود که این حمله با هدف ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان صورت گرفته است.

رژیم صهیونیستی طی ساعات اخیر نیز حملات خود را شدت بخشیده و با بیش از 30 حمله مناطقی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد.

وزارت بهداشت لبنان نیز از شهادت 6 نفر و زخمی شدن 91 نفر در حملات به حومه جنوبی بیروت خبر داد.

رژیم صهیونیستی از صبح دوشنبه (2 مهر ماه) حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرده و این حملات جنایتکارانه که ساختمان های مسکونی و غیر نظامیان را نیز هدف قرار داده است، تا این لحظه همچنان ادامه دارد، براثر این حملات علاوه بر زخمی و شهادت صدها نفر، همچنین چندین هزار لبنانی آواره شده اند.

گفتنی است که حزب‌الله لبنان از حدود 12 ماه پیش تاکنون (7 اکتر/ 15 مهر ماه) در واکنش به جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی در حمله به غزه، حملات به مواضع رژیم صهیونیستی را آغاز و اعلام کرد که این حملات تا توقف جنگ غزه و کشتار فلسطینیان ادامه خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها