تظاهرات مردم رام الله، عمان و مغرب در محکومیت ترور سید مقاومت لبنان

تظاهرات مردم رام الله، عمان و مغرب در محکومیت ترور سید مقاومت لبنان
يکشنبه 8 مهر 1403 - 08:43

صدها فلسطینی،در رام الله در کرانه باختری مرکزی و همچنین در کشورهایی همچون اردن و مغرب شامگاه شنبه ترور سید "حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان و ادامه حملات به لبنان توسط ارتش اشغالگر را محکوم کردند.

العالم- جهان اسلام

شرکت کنندگان در تظاهرات "رام الله" ، با سردادن شعارهایی در ذکر سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله و دیگر رهبران شهید مقاومت فلسطین مانند اسماعیل هنیه و محمد الضیف و نیز در حمایت از مردم و مقاومت در غزه، لبنان و یمن بر ادامه راه آزادی فلسطین و این ترورهای جنایتکارانه ی صهیونیستها را محکوم وبر مقابله با تجاوزات این اشغالگران تاکید کردند و پرچم های حزب الله، فلسطین، لبنان و یمن و عکسهایی از سید شهید را بر دستان خود برافراشتند.

اما در اردن.. صدها اردنی دیروز شنبه پس از اقامه نماز عصر در صحن مسجد"کالوتی" واقع در نزدیکی سفارت رژیم جعلی "اسرائیل" در منطقه رابیه، در غرب پایتخت عمان، ، گرد هم آمدند و ترور سید شهید حسن نصرالله و تعدادی دیگر از رهبران مقاومت و همچنین تجاوز مستمر به صهیونیستها را به لبنان و فلسطین را محکوم کردند.

تظاهر کنندگان اردنی از دولت خود خواستند که روابط این کشور را با رژیم اشغالگر صهیونیستی قطع و معاهده وادی عربه و قرارداد گازی خود را با آن لغو کند.

اردنی ها بر حمایت خود از تمامی جناح های مقاومت در لبنان و فلسطین تا آزادی سرزمین های اشغالی و توقف جنایات نسل کشی اسرائیل تاکید نموده و از تمامی رژیم‌ها و دولت‌های عربی خواستند تا در واکنش به جنایات صهیونیستها هر گونه روابط خود را با آن رژیم جعلی که به حاکمیت دولت‌ها احترام نمی‌گذارد و جنایات و قتل عام را متوقف نمی‌کند، قطع نمایند.

"ایمن الصفدی"، وزیر امور خارجه اردن، نیز ضمن محکوم کردن جنایت ترور "اسرائیل" در حق دبیر کل حزب الل لبنان شهید "سید حسن نصرالله" ، این محور شرارت و اشغالگری را مسئول کامل عواقب فاجعه بار تجاوزات و جنایات در لبنان دانست که به شکلی وحشیانه و بدون هیچ گونه بازدارندگی قانونی و انسانی در حال ارتکاب آنست.

از سوی دیگر، فعالان مغربی و احزاب فعال در این کشور به ویژه حزب "عدالت و توسعه"،شنبه شب، با تجمع در مقابل مقر پارلمان این کشور در رباط، ترور سید حسن نصرالله توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل را به شدت محکوم نموده و تاکید کردند که "مقاومت هرگز نمی‌میرد".

در همین حال دیگر احزاب مغربی بربریت و جنایات وحشیانه اسرائیل را که غیرنظامیان بیگناه را هدف قرار می دهد، و نیز همدستی، خیانت و سکوت بین المللی در قبال جنایات نسل کشی، پاکسازی قومی و جنایات جنگی در فلسطین و لبنان را به شدت محکوم کردند.

از سوی دیگر، گروه عدالت و نیکوکاری که بزرگترین سازمان اسلامی در کشور مغرب بشمار می آید در محکومیت به شهادت رسانیدن سید مقاومت لبنان ابراز داشت "ترورها مقاومت و قدرت یک ملت را تضعیف نمی کند... و همه جنایات این رژیم اشغالگر، تنها بربریت و بزدلی و شکست آن را آشکار می کند.

پربیننده ترین خبرها