استقرار نظامیان اشغالگر در مرز لبنان؛ الانباء: نتانیاهو احتمالا جنگ را تا انتخابات آمریکا ادامه دهد

استقرار نظامیان اشغالگر در مرز لبنان؛ الانباء: نتانیاهو احتمالا جنگ را تا انتخابات آمریکا ادامه دهد
دوشنبه 9 مهر 1403 - 07:43

در حالی‌که جامعه جهانی برای جلوگیری از جنگی تمام‌عیار در منطقه تلاش می‌کنند رژیم صهیونیستی به‌منظور حمله زمینی احتمالی به لبنان، نظامیانش را در مرز با لبنان مستقر کرده است، و همچنین این نگرانی وجود دارد که جنگ تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ادامه یابد.

العالم- فلسطین اشغالی

روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" نوشت: رژیم اسرائیل به منظور حمله زمینی احتمالی به لبنان، نیروهایش را در نزدیکی مرزهای مشترک با این کشور مستقر کرده است.

در همین راستا، یک منبع دیپلماتیک در بیروت به روزنامه کویتی "الانباء" گفت که "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل به سه دلیل با آتش‌بس مخالفت می‌کند:
- تقویت بازدارندگی اسرائیل؛ زیرا رهبری این رژیم بر این باور است که ادامه عملیات نظامی، توان حزب‌الله لبنان را تضعیف می‌کند و رهبری آن را مجبور می‌کند تا در هرگونه مذاکرات در آینده، شرایط مطلوب‌تری را برای اسرائیل بپذیرد.

-اجتناب از دودستگی‌های داخلی؛ زیرا نتانیاهو به دلیل عملکرد سیاسی و نظامی‌اش، در معرض انتقادها و فشارهای زیادی است. بنابراین، گسترش عملیات ممکن است برای فائق آمدن به این انتقادها و عرض‌اندام در مقابل چالش‌های امنیتی باشد.

-تاثیرات بین‌المللی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا. اسرائیل در تلاش است از این دوره که نظام بین‌المللی درگیر تحولات سیاسی است برای تقویت موقعیت خود در منطقه خاورمیانه بهره‌برداری کند زیرا با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا، دیدگاه‌های سیاست خارجی جدیدی تحمیل خواهد شد.

به گفته این منبع، تهدید به محاصره نظامی و یورش زمینی، نشان می‌دهد که اسرائیل گزینه‌های تهاجمی‌تری را برای درهم شکستن قدرت مقاومت لبنان بررسی می‌کند. محاصره ممکن است تلاشی برای دور کردن حمایت‌های خارجی از لبنان باشد همچنان‌که یورش زمینی کنترل مناطق استراتژیک یا تخریب زیرساخت‌های مهم حزب‌الله را هدف قرار خواهد داد. با این حال، این گزینه‌ها همراه با خطراتی هستند؛ زیرا تهاجم زمینی خسارات چشمگیری به ارتش اسرائیل وارد خواهد کرد و نیز به تشدید تنش در منطقه منجر خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها