ایجاد "فتنه مذهبی"... هدف صهیونیستها از حمله به ۲ استان لبنان

ایجاد
سه شنبه 10 مهر 1403 - 11:49

رژیم صهیونیستی در حملات خود به لبنان نه تنها مراکز نظامی را هدف قرار می دهد بلکه بر روی مناطق مسکونی و غیر نظامی و تاسیسات شهری ( چه در منطقه ضاحیه و چه در جنوب لبنان و دره بقاع ) بمب می ریزد و غیر نظامیان را وحشیانه کشتار می کند.

العالم - لبنان

جنگنده های رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته به مناطقی از لبنان حمله کرده اند که در ۱۸ سال گذشته بی سابقه بوده و آخرین بار در جنگ ۳۳ روزه (سال ۲۰۰۶) این مناطق آماج حمله صهیونیستها بوده اند.

ارتش اشغالگر دیروز در حملاتی بی سابقه بر مناطق مختلف و حتی روستاهای واقع در ارتفاعات در ۲ استان بقاع و جبل لبنان بمب ریخت آنهم در مناطقی که در موقعیت بالای رود لیطانی قرار دارند و در گذشته به طور نسبی امن به شمار می آمدند.

با توجه به موقعیت و بافت مذهبی غیر شیعی و مختلط مناطق بمباران شده به نظر میرسد که هدف رژیم صهیونیستی این است که اجازه ندهد غیر نظامیان آواره جنوب لبنان که از هواداران مقاومت و حزب الله هستند به این مناطق مهاجرت کنند. آنهم در حالیکه که گفته شده مردم این مناطق درهای خانه های خود را برای پذیرایی از اهالی جنوب باز کرده اند و به این صورت فشار بیشتری به مقاومت اسلامی وارد شود.

صهیونیستها مردم سنی مذهب این مناطق را تهدید کرده اند در صورتی که آوارگان جنوب لبنان را به خانه های خود راه دهند و یا منازل مسکونی خود را اجاره دهند هدف حملات ارتش اشغالگر قرار خواهند گرفت.

به باور کارشناسان رژیم صهیونیستی با این کار به دنبال تشدید دسته بندی طایفه ای و ایجاد فتنه مذهبی در لبنان است تا بلکه بتواند آتش جنگ داخلی با خمیر مایه مذهبی را در لبنان شعله ور نماید.

پربیننده ترین خبرها