در واکنش به عملیات "وعده صادق ۲"

رسانه‌های غربی: اینگونه ایران از بهترین سامانه پدافندی جهان عبور کرد

رسانه‌های غربی: اینگونه ایران از بهترین سامانه پدافندی جهان عبور کرد
چهارشنبه 11 مهر 1403 - 16:23

روزنامه‌های "دیلی تلگراف" و "گاردین" نوشتند که موفقیت شماری از موشک‌های ایرانی در عبور از سامانه پدافند موشکی اسرائیلی نشانه آن است که تهران در زمینه شکست دادن یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های پدافندی جهان موفق بوده است.

العالمایران

"ساموئل هیکی" از مرکز کنترل تسلیحات و عدم گسترش آن، درباره عملیات "وعده صادق ۲"، که ایران شب گذشته علیه رژیم صهیونیستی انجام داد، گفت: این حمله نسبتاً غافلگیرکننده‌تر از قبلی بود، زیرا موشک‌های بالستیک با سرعت مافوق صوت شلیک شدند که باعث شد رهگیری آن از سوی هواپیماهای جنگی یا سامانه‌های پدافندی دشوار باشد.

وی افزود که مقابله با حمله ایران در ماه آوریل برای رژیم صهیونیستی و متحدانش حدود 1.5 میلیارد دلار هزینه داشت اما این‌بار ایران تعداد موشک‌های کمتر اما پیشرفته‌تر را شلیک کرد.

بنا به این گزارش، رژیم صهیونیستی نگران آن است که در صورتی‌که ایران به طور گسترده رژیم را هدف قرار دهد تل‌آویو مجبور به استفاده از سامانه های پدافندی پیشرفته تر و پر هزینه تر خواهد بود.

گاردین به نقل از یکی از مشاوران مالی سابق رئیس ستاد ارتش صهیونیستی گفت که موشک "حیتس" که برای رهگیری موشک‌ها در فضا طراحی شده 3.5 میلیون دلار قیمت دارد و موشک رهگیری "فلاخن داوود" هر یک یک میلیون دلار قیمت دارد لذا طبیعی است که هزینه رهگیری و انهدام 100 موشک یا بیشتر به صدها میلیون دلار برسد در حالی‌که هزینه هر فروند موشک شلیک شده برای ایران فقط صد هزار دلار یا اندگی بیشتر است.

این روزنامه نوشت: تصمیم ایران برای شلیک 180 موشک بالستیک بسیار سریع به طرف رژیم صهیونیستی حاکیست که تهران در حمله سه شنبه شب به دنبال آسیب جدی به این رژیم بوده است.

شلیک این تعداد زیاد موشک بالستیک در چند دقیقه نشان‌دهنده تلاش جدی برای سردرگم‌سازی و فرسوده نمودن پدافند هوایی رژیم صهیونیستی است به خصوص که موشک‌های پدافندی اسرائیلی بسیار پیشرفته و گران هستند و موجودی آنها نیز نامشخص است.

سرعت موشک‌های "عماد" و "قادر"، که تهران در اوایل سال جاری استفاده کرد، 6 برابر سرعت صوت بوده و به گزارش "الجزیره" ایران دارای زرادخانه‌ای شامل 3000 موشک بالستیک است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها