گسترش دامنه حملات حزب‌الله در شمال و مقابله با تلاش‌های اسرائیل برای نفوذ به جنوب

گسترش دامنه حملات حزب‌الله در شمال و مقابله با تلاش‌های اسرائیل برای نفوذ به جنوب
جمعه 13 مهر 1403 - 14:40

مقاومت اسلامی لبنان - حزب‌الله- در دفاع از غزه، همچنان به عملیات ویژه خود علیه رژیم اشغالگر به‌ویژه تلاش آن برای نفوذ به جنوب لبنان و نیز به گسترش دایره حملات خود در شمال فلسطین اشغالی ادامه می‌دهد.

العالم- لبنان

نیروهای مقاومت اسلامی در همین راستا، صبح امروز- جمعه- "الکریوت" در شمال حیفا را موشک‌باران کرد.

مقاومت اسلامی ساعت 9:15 صبح (به وقت محلی) مواضع توپخانه‌ای رژیم اشغالگر در جنوب "کریات شمونه" را مورد حملات موشکی قرار داد.

نیروهای مقاومت ساعت 10:20 بامداد نیز به پایگاه "ایلانیا" موشک شلیک کردند.

آژیر خطر در محل سکونت نتانیاهو

برخی رسانه‌های اسرائیلی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در حانیتا، حیفا، کرایوت، عکا و نهاریا خبر دادند.

رسانه‌های عبری‌زبان، در واکنش به رگبار موشک‌های صبح امروز از لبنان و تلاش اسرائیل برای رهگیری آن‌ها اعلام کردند: آسمان حیفا و کاریوت دچار جنون شده است.

آژیرهای خطر در "غور بیت شین"، "غیشر" و "میناحمییا" از ترس نفوذ پهپاد به صدا درآمدند.

آژیرهای خطر همچنین در "مارگلیوت"،"میسکاو عام"، "دوویو" در الجلیل غربی و "کریات شمونه"، "مارگلیوت"، "المناره"، "برعام"، "یاروون" و "سعسع" به صدا درآمد.

آژیرهای خطر در "قیساریه" در شمال الخضیره- محل سکونت نتانیاهو- برای اولین بار به صدا درآمد و وب‌سایت "والا" گفت: نتانیاهو در منزلش در قیساریه بود که آژیر خطر به صدا درآمد و به سمت پناهگاه‌ها دوید.

یک پایگاه عبری‌زبان نیز از "تلاش برای هدف قرار دادن سکوی گاز و یک نیروگاه برق قیساریه" خبر دادند.

خبرنگار المیادین در جنوب نیز از شلیک موشک‌های میان‌برد به سمت شمال دریاچه طبریا خبر داد.

وی همچنین با اشاره به شلیک موشک‌های زیاد به سمت شمال فلسطین اشغالی، تاکید کرد: در آخرین حمله موشکی به شمال بیش از 80 موشک شلیک شد.

مقابله نیروهای مقاومت با نفوذ اسرائیل به جنوب

در همین حال، مقاومت اسلامی اعلام کرد یک دستگاه تانک "مرکاوا" در حوالی پایگاه "المالکیه" با موشک هدایت‌شونده هدف قرار گرفت که باعث آتش‌ گرفتن آن و کشته و زخمی شدن افراد داخل آن شد.

حزب‌الله 7 بمب انفجاری را علیه نیروهای اشغالگر که قصد پیشروی داشتند منفجر کرد. خبرنگار المیادین نیز ادعاها درباره پیشروی ارتش اشغالگر در روستاهایی مانند "یارون"، "مارون" و "العدیسه" را رد کرد و متذکر شد ارتش رژیم اشغالگر هنوز نتوانسته در هیچ نقطه ای از جنوب مستقر شود.

این عملیات پس از آن صورت می‌گیرد که مقاومت اسلامی لبنان دیروز پنجشنبه 32 عملیات نظامی با اهداف مختلف علیه رژیم اشغالگر اسرائیل در مدت 24 ساعت انجام داد.

این عملیات شامل مقابله با تلاش‌های نافرجام نیروهای زبده«ارتش اشغالگر به سمت روستاهای مرزی جنوب، هدف قرار دادن پادگان‌ها، اماکن نظامی، باغ‌ها و منازل در شهرک‌ها، بمباران شهرک‌ها و اهداف نظامی در اعماق شمال فلسطین اشغالی است.

اتاق عملیات مقاومت اسلامی لبنان به قول منابع میدانی و امنیتی موثق خود اعلام کرد شمار کشته‌های ارتش رژیم اشغالگر در درگیری‌های جنوب تنها در روز پنجشنبه، 17 افسر و سرباز بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها