سازمان ملل: تشدید درگیری در لبنان برای کل منطقه فاجعه‌آمیز خواهد بود

سازمان ملل: تشدید درگیری در لبنان برای کل منطقه فاجعه‌آمیز خواهد بود
شنبه 14 مهر 1403 - 08:32

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در اظهاراتی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی باید برای محافظت از غیرنظامیان تلاش کند، تاکید کرد: هرگونه تشدید درگیری در لبنان برای کل منطقه فاجعه‌آمیز خواهد بود.

العالم ـ آمریکا

بنابر این گزارش، فرحان حق معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در گفت وگو با شبکه خبری قاهره در ارتباط با حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان، اظهار کرد: ما پیش از این شاهد تخلفات در غزه بودیم و نمی‌خواهیم دوباره شاهد تکرار آن تخلفات در لبنان باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما نگران تلفات غیرنظامیان در لبنان و همچنین در طولکرم در کرانه باختری هستیم، خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی باید برای محافظت از جان غیرنظامیان و توقف حمله به بیمارستان‌ها تلاش کند.

فرحان با تاکید بر اینکه همه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی باید برای توقف تشدید تنش‌ها در غزه و لبنان تلاش کنند، گفت: ما شبانه‌روز در حال تلاش و برقراری ارتباط با همه طرف‌ها هستیم تا اوضاع فعلی آرام شود اما سازمان ملل به تنهایی و بدون مشارکت کشورهای دنیا کار چندانی از پیش نخواهد برد چرا که این سازمان از ابتدا هم بر اساس همکاری و مشارکت کشورها در انجام امور مختلف پایه‌گذاری شده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از نخستین دقایق بامداد امروز (شنبه) در چند نوبت مناطقی از پایتخت لبنان از جمله «الشویفات» و «برج البراجنه» و اطراف مجتمع فرهنگی حضرت قائم (عج) را بمباران کردند.

بمباران مجدد گذرگاه مرزی المصنع میان لبنان و سوریه از دیگر حملات تجاوزکارانه ارتش رژیم صهیونیستی در بامداد امروز است.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی این گذرگاه را بامداد جمعه بمباران و مسیر رفت و آمد میان دو کشور از این نقطه مرزی را قطع کرده بودند.

پربیننده ترین خبرها