گزارش العالم از پذیرایی مردم بصره از آوارگان لبنانی در خانه هایشان

شنبه 14 مهر 1403 - 17:33

مقامات محلی بصره از آمادگی برای پذیرش خانواده‌های آواره لبنانی خبر دادند و مردم بصره نیز درهای خانه‌های خود را به روی آنها گشودند.

العالم - عراق

خبرنگار شبکه خبری العالم در بصره گزارش داد: علی رغم رنج آوارگی، خانواده‌های لبنانی به مقاومت به عنوان تنها رویکرد مقابله با حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی پایبند هستند.

حوراء عطیه که در پی حملات صهیونیستها به شهرش در جنوب لبنان به همراه سه فرزندش آواره شده و به شهر بصره در عراق کوچ کرده است، با خبرنگار العالم درباره اخبار وحشتناک قتل‌عام‌ها و وحشیگری‌های اشغالگران علیه غیرنظامیان بی‌دفاع گفتگو کرد.

حوراء گفت که همسایهها، اقوام و سه تن از دوستانش در بمباران شهید شدند در حالی که این دختران هیچ ارتباطی با جنگ نداشتند.

وی افزود که توانسته فرزندان خود را نجات دهد و امیدوار است که آنها بزرگ شوند و "اسرائیل" را زیر پای خود بگذارند.

بنابر این گزارش، با توجه به بزرگترین موج آوارگی در لبنان شهر بصره آمادگی خود را برای پذیرش صدها خانواده آواره لبنانی در مناطق مسکونی این شهر از سوی مردم اعلام کرده که نشان‌دهنده میزان همبستگی بین دو ملت برادر است.

محمد سلیم نماینده جمعیت مهاجر لبنان در بصره به شبکه العالم گفت: ما و عراق یک ملت و یک روح هستیم. آسایشی که مردم عراق برای برادران لبنانی مهاجر به عراق فراهم کرده‌اند، لطفی از جانب خداوند متعال و موهبتی بزرگ به شمار می‌رود که ما شاکر پروردگاریم.»

یکی از شیوخ قبایل بصره نیز به شبکه العالم گفت: «بصره شهر آنهاست، ما آنها را مهمان نمی‌دانیم، خانه‌های ما متعلق به آنهاست و از صمیم قلب‌ از آنها پذیرایی می‌کنیم.

در پی حملات رژیم صهیونیستی به شهرها و روستاهای جنوب لبنان، مقامات رسمی، نیروهای محلی و مردم بصره تمام توان خود را برای جمع‌آوری کمک های امدادی، پزشکی و مالی برای حمایت از مردم لبنان بسیج کردند.

پربیننده ترین خبرها