درگیری های شدید در خارطوم / بازپس گیری مناطق استراتژیک توسط ارتش این کشور

درگیری های شدید در خارطوم / بازپس گیری مناطق استراتژیک توسط ارتش این کشور
يکشنبه 15 مهر 1403 - 14:50

با تجدید و تشدید درگیری‌های بامداد امروز در خارطوم پایتخت سودان، صدای انفجارهای قوی در مجاورت محل استقرار سپاه زرهی در مرکز این پایتخت افریقاییشنیده شد وبه دنبال آن همزمان دود در خیابان "الغابه" و محله‌های "الامتداد"، "الصحافه"و "الجریف" به هوا بلند شد.

العالم - آفریقا

شاهدان عینی امروز یکشنبه گزارش دادند "درگیری های شدیدی در منطقه "شمبات" در خارطوم بحری و مجاورت منطقه "حلفایا" ، جاییکه ارتش سودان پس از بازپس گیری آن ، تجهیزات پیشرفته ای را در آنجا مستقر کرده، رخ داده است.

در ایالت سنار، منابع نظامی از درگیری های مجدد در شهر "سوکی" پس از ورود نیروهای کمکی بزرگ از ایالت نیل سفید، خبر داده اند.

ارتش سودان عصر دیروز پس از نبردهای شدیدی که طی چند روز ادامه داشته، کنترل رشته کوه مویه در ولایت سنار در جنوب شرقی سودان را بازگردانده ودر دست گرفته است و به گفته ی شورای حاکمیت سودان "معاون فرمانده کل نیروهای مسلح، سپهبد شمس الدین کباشی نظارت بر این عملیات را بر عهده داشته است".

بنا به اعلان ارتش سودان به هم رسیدن نیروهای ارتشی که از ولایت سنار حرکت کرده بودند با نیروهایی که نیل سفید به منطقه وارد شده اند، به معنای باز کردن مسیرهای تدارکاتی از شرق سودان به نیل سفید در جنوب است.

پربیننده ترین خبرها