مقابله شجاعانه حزب الله با تحرکات رژیم صهیونیستی برای نفوذ به لبنان

يکشنبه 15 مهر 1403 - 21:35

نیروهای مقاومت اسلامی لبنان با وجود تحرکات ارتش رژیم اشغالگر برای یافتن روزنه‌ای برای نفوذ به خاک لبنان، هر بار ایجاد کمین آنان را مجبور به عقب‌نشینی ‌کردند. آخرین اقدام ناکام نظامیان اشغالگر در منطقه خله شعیب واقع در شرق شهرک بلیده در جنوب لبنان صورت گرفت.

العالم لبنان

خبرنگار شبکه العالم از جنوب لبنان گزارش داد: جنگنده های رژیم صهیونیستی به منطقه الحوش واقع در شمال شرقی شهر صور و ساختمان های مسکونی و همچنین به حومه شهر زبقین و مناطق حد فاصل شهرک زبقین و وادی شاهین حمله کردند.

بنابر این گزارش،‌ ارتش رژیم اشغالگر بیشتر محورهای منتهی به بخش غربی، از راس الناقوره تا الناقوره، علاوه بر عیتا الشعب، یارین، و طیر حرفا و روستاهای واقع در شهر بنت جبیل تا بخش شرقی و شهرهای بالای منطقه العرقوب را هدف حملات شدید و کور توپخانه ای قرار داده است.

این گزارش می افزاید: علاوه بر حملات به وادی برغز در نزدیکی کوه های الریحان، شهر شبعا نیز شاهد حملات پهپادی رژیم صهیونیستی بود.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: درگیری‌های نیروهای صهیونیستی و مقاومت لبنان در محور شهرک کفرکلا و مارون الرأس رو به کاهش بود، اما رژیم اشغالگر امروز به شدت تلاش کرد تا در منطقه خله شعیب واقع در شرق شهر بلیدا در مرکز پایگاه المناره و بیاض بلیدا رخنه‌ کند.

بنابر این گزارش، مقاومت با بمب گذاری و هدف قرار دادن نیروهای رژیم صهیونیستی با مسلسل و موشک، نیروهای اشغالگر را به عقب نشینی به داخل سرزمین های اشغالی فلسطین مجبور کرد.

به گزارش خبرنگار العالم، عملیات رژیم صهیونیستی در منطقه خله شعیب با رگبار گلوله های آتش و دود پوشانده شد که بیانگر تلفاتی در صفوف رژیم اشغالگر است.

این گزارش می افزاید: ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل پایداری نیروهای مقاومت و جای گیری صحیح آنها برای مقابله با این حملات، هنوز نتوانسته به مناطق آزاد شده لبنان نفوذ کند.

مقاومت همچنین از مسیرهای حرکت سربازان از داخل سرزمین های فلسطینی آگاه بود بنابراین توانست در زمان مناسب بمب ها را در میان آنان منفجر کند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: حمله ی شامگاه شنبه هواپیماهای اسرائیلی ، به شهادت پنج نفر، یک مادر و چهار فرزندش منجر شد. این حمله نشان می دهد که اشغالگران به هدف قرار دادن غیرنظامیان و ارتکاب قتل عام و مانع تراشی در فعالیت آمبولانس ها و هدف قرار دادن خودروهای سازمان بهداشت اسلامی و مراکز درمانی ادامه می دهند.

بنابر این گزارش، بیمارستان‌های منطقه از جمله بیمارستان صلاح غندور، بیمارستان دولتی بنت جبیل، بیمارستان مرجعیون و بیمارستان دولتی میس‌الجبل تاکنون با ظرفیت موجود فعالیت می‌کنند. بنابراین، بیمارستان تبنین تنها بیمارستان نزدیک به خط مرزی است که با امکانات ضعیفی فعالیت می کند.

پربیننده ترین خبرها