طرح ۳ مرحله‌ای اسرائیل برای مهندسی کردن نسل‌کشی در باریکه غزه

دوشنبه 16 مهر 1403 - 12:32

مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در باریکه غزه یادآور شد که مردم فلسطین یک سال تمام در معرض یک جنگ نسل‌کشی از سوی رژیم اشغالگر هستند و این جنگ توسط آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی تغذیه می‌شود.

العالم- فلسطین اشغالی

به مناسبت اولین سالگر عملیات "طوفان الاقصی"، "اسماعیل الثوابت" مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه، طی گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم گفت: ارتش اشغالگر و نیروهای استکبار جهانی با هدف قرار دادن بخش‌های حیاتی باریکه غزه به دنبال تکمیل کردن جنایت نسل‌کشی هستند.

او با اشاره به اینکه ارتش اشغالگر با حمایت همه‌جانبه آمریکا علیه ۱۵ بخش حیاتی در باریکه غزه، دست به جنایات و مهندسی نسل‌کشی می‌کند، افزود: مهندسی نسل‌کشی به معنای طرحی پیچیده و بررسی‌شده از سوی رژیم اشغالگر برای از بین بردن تمام بخش‌های حیاتی باریکه غزه است.

اسماعیل الثوابت افزود: زمانی که رژیم اشغالگر تصمیم به تخریب نظام بهداشتی در باریکه غزه گرفت، ابتدا ساختمان‌های وابسته به وزارت بهداشت را ویران کرد و در آغاز جنگ نسل‌کشی، 34 بیمارستان را به طور کامل از کار انداختند. تنها بیمارستان "شهدای الاقصی" است که در حال حاضر به بیش از یک میلیون نفر خدمات بهداشتی ارائه می‌کند.

او در ادامه یادآور شد: مجتمع پزشکی "الشفاء"، مجتمع پزشکی "الناصر"، بیمارستان کودکان "النصر"، بیمارستان "کمال عدوان" و "العوده" و بیمارستان "اندونزی" توسط اشغالگران اسرائیلی در آتش سوختند و همه بیمارستان‌ها مورد هدف قرار گرفتند.

رژیم اشغالگر در مرحله دوم این طرح، 986 پزشک، پرستار و پرسنل بهداشتی را به خاک و خون کشید؛ زیرا می‌خواست بخش بهداشت را به کلی از بین ببرد، علاوه بر آن 310 پزشک را زندانی کرده و آنها را تحت شکنجه‌های شدید جسمی و روحی قرار داده است که منجر به شهادت 3 پزشک شده است.

مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه تصریح کرد:‌ رژیم اشغالگر در مرحله سوم، مانع از ورود تجهیزات درمانی و بزشکی شد به نحوی‌که کادر پزشکی بیمارها را با ابتدای‌ترین تجهیزات و به روش سنتی درمان می‌کنند که این امر، یک فاجعه انسانی به تمام معناس است.

پربیننده ترین خبرها