گفت وگوی سخنگوی وزارت بهداشت غزه با العالم؛

یک سال جنگ و نسل‌کشی؛ چه بر بخش درمان غزه گذشت؟ +فیلم

دوشنبه 16 مهر 1403 - 14:59

ارتش رژیم صهیونیستی با جنایت علیه مجموعه بهداشت و درمان غزه طی یک سال نسل‌کشی در این منطقه، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

دکتر خلیل الدقران، سخنگوی وزارت بهداشت غزه در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم در سالروز عملیات طوفان الاقصی، اظهار داشت: ارتش رژیم صهیونیستی با جنایت علیه مجموعه بهداشت و درمان غزه طی یک سال نسل‌کشی در این منطقه، همه خطوط قرمزها را زیر پا گذاشته است.
سخنگوی وزارت بهداشت غزه خاطرنشان کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در این مدت ٢٤ بیمارستان از مجموع ٣٨ بیمارستان را در غزه تخریب کرده است.
وی گفت: ارتش رژیم صهیونیستی ٩٨٦ تن از کارکنان بخش درمان را به شهادت رسانده و ٣١٠ نفر را به اسارت گرفته است.
دکتر الدقران، تصریح کرد که این رژیم ١٣٣ آمبولانس را منهدم کرده و ٨٢ مرکز بهداشت و درمانگاه را از مجموع ٩٠ درمانگاه از چرخه خدمت خارج کرده است.
سخنگوی وزارت بهداشت غزه در ادامه گفت: ارتش رژیم اشغالگر همچنان عرصه را بر سیستم بهداشت و درمان غزه تنگ کرده و همه درمانگاه‌ها را به پادگان یا گورستان جمعی تبدیل کرده است.
وی تاکید کرد که این رژیم نمی‌تواند با محاصره و اعمال فشار بر سامانه بهداشتی غزه، پایداری و مقامت کادر درمان در مسیر ارائه خدمات به شهروندان غزه را در هم بشکند.
دکتر الدقران افزود: کادر درمان فلسطین از ابتدای همین سال بیش از ٩٦ هزار مجروح و ٤٢ هزار شهید را پذیرش کرده‌اند که اغلب مجروحان، کودک، زن و سالخورده گان بودند.
وی با اشاره به محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی تصریح کرد که ارتش رژیم اشغالگر از ۵ ماه پیش با بستن همه گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود دارو و لوازم پزشکی به بیمارستان‌های غزه، بیش‌از‌پیش عرصه را بر مردم تنگ کرده است. سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: بیش از ٦٠ درصد از موجودی دارو در بخش بهداشت و ٧۵ درصد از دارو‌های حیاتی و ٨۵ درصد از لوازم پزشکی مصرف شده‌اند و این موضوع برای زندگی مجروحان و بیماران در داخل بیمارستان، خطرناک است.
امروز دوشنبه ٧ اکتبر ٢٠٢٤ اولین سالروز حمله رژیم صهیونیستی به غزه و نسل‌کشی فلسطینی‌ها در این منطقه است.
در این مدت حدود ٤٢ هزار نفر به شهادت رسیده‌اند که اغلب آنان زن و کودک بوده‌اند و حدود ٩٧ هزار نفر هم زخمی شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها