در رایزنی تلفنی با وزیر خارجه مصر:

عراقچی: ایران به ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی پاسخ محکم خواهد داد

عراقچی: ایران به ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی پاسخ محکم خواهد داد
دوشنبه 16 مهر 1403 - 18:35

وزیر خارجه ایران در رایزنی تلفنی با همتای مصری خود، گفت «ایران به دنبال افزایش تنش و جنگ در منطقه نیست اما از جنگ هم هراسی ندارد و به هر گونه اقدام و ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی، پاسخ محکم و متناسب خواهد داد».

العالم - ایران

«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «بدر عبدالعاطی» وزیر خارجه مصر، روز دوشنبه و در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه رایزنی کردند.

طرفین در این گفت‌وگو بر ضرورت افزایش تلاش‌های دیپلماتیک برای توقف تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای آوارگان تاکید کردند.

وزیر امور خارجه ایران ضمن اشاره به سفر اخیر خود به بیروت، وضعیت مقاومت در لبنان را مطلوب توصیف کرد و بر آمادگی کامل نیروهای مقاومت برای رویارویی با حمله احتمالی زمینی ارتش صهیونیستی تاکید کرد.

عراقچی همچنین تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران به دنبال افزایش تنش و جنگ در منطقه نیست اما از جنگ هم هراسی ندارد و به هر گونه اقدام و ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی، پاسخ محکم و متناسب خواهد داد.

همچنین "تمیم خلاف" سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد عبدالعاطی در این گفت‌وگو نگرانی عمیق قاهره را نسبت به تنش فزاینده در خاورمیانه و افزایش دامنه درگیری در منطقه که پیامد‌های ناگواری برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی به همراه دارد، اعلام کرد.

وی همچنین اقدام برای کاهش تنش‌ها و خویشتنداری در این مرحله حساس را در راستای جلوگیری از کشانده شدن به جنگ منطقه‌ای، ضروری دانست.

وزیر خارجه مصر در ادامه به موضع قاهره در قبال تحولات پی در پی در جنوب لبنان اشاره و بر مخالفت کامل کشورش با نقض حاکمیت لبنان و ضرورت نیاز به دستیابی به آتش‌بس فوری تاکید کرد.

عبدالعاطی همچنین بر اهمیت توانمندسازی نهادهای لبنانی و در راس آن ارتش لبنان به عنوان طرف قادر به ایجاد ثبات در این کشور تاکید و به اهمیت اجرای کامل قطع‌نامه 1701 شورای امنیت اشاره کرد.

وی در ادامه به تداوم ارائه انواع حمایت سیاسی و انسانی مصر به لبنان و اهمیت حمایت تمامی طرف‌های لبنانی در این مرحله از جنگ برای انتخاب رئیس جمهور جدید اشاره کرد.

این مقام مصری در پایان بر اهمیت زیاد توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری و ورود کامل و بی‌قید و شرط کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به نوار غزه تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها