به گزارش العالم ..

«قیس سعید» برای دومین بار رئیس جمهور تونس ماند + فیلم

سه شنبه 17 مهر 1403 - 09:10

خبرنگار شبکه ی العالم بنابر اعلام ستاد انتخابات تونس گزارش داد "با استناد بر نتایج اولیه قیس سعید رئیس جمهور این کشور با کسب ۹۰.۶۹ درصد آرا برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد.

العالم - تونس

خبرنگار شبکه العالم، به نقل از "فاروق بوعسکر، رئیس ستاد انتخابات تونس، در یک کنفرانس مطبوعاتی، گزارش داد آقای "قیس سعید" با بدست آوردن 90.69 درصد برای بار دوم در مقام ریاست جمهور باقی ماند.

به گزارش خبرنگار ما ، نرخ کلی مشارکت در انتخابات سودان به 28.8 درصد رسیده ،حدود 9 میلیون و 753 هزار و 217 رای دهنده تونسی روز یکشنبه به پای صندوق هایی که در 5 هزار و 13 مرکز رأی گیری شامل 9 هزار و 669 دفتر رأی گیری داخلی در ایالت های مختلف تونس توزیع شده بود، حاضر شده و در انتخابات شرکت کرده بودند ...واین در حالی است که سازمان های نظارتی هیچ تخلفی را ثبت نکرده اند که بر نتایج در روز انتخابات تأثیر بگذارد".

از سوی دیگر سامی بن یحیی، یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن نظارت بر انتخابات، به تلویزیون العالم گفت "با وجود آنکه حضور ضعیف مردم در ساعات اولیه رای گیری و مشکلات کمی که به ویژه برای ورود نامزدها به دفاتر بوجود آمد ، اما در مجموع هیچ چیزی که بر نتیجه انتخابات تأثیر بگذارد، پدید نیامد.

به گفته ناظران، با گشایش صفحه انتخابات ریاست جمهوری تونس، قیس سعید ، رئیس جمهور منتخب این کشور اولویت هایش را باز نویسی کرده که عمدتا مربوط به مسائل اقتصادی و اجتماعی است.

در پایان سعید الزواری، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با خبرنگار شبکه العالم اظهار داشت "اولویت‌های قیس سعید در درجه ی اول باید بعد اقتصادی، اجتماعی جامعه سودانی و معیشت شهروندانی باشد که امروز رنج زیادی می‌کشند و سپس آشتی با سرمایه گذاران و تاجران و همه ی حکمرانان دهه ی اخیر این کشور باشد و همه ی این ها اموری است که باعث می شود قیس سعید دوران حکومتش را با کمترین مشکلات سپری کند."

به گفته محمود الواعر، یکی از اعضای مرجع عالی مستقل انتخابات در تونس، هزینه انتخابات ریاست جمهوری 92 میلیون دینار تونس برای دو جلسه بوده که بودجه آن برای هر جلسه 45 میلیون دینار برآورد شده است.

گفتنی است "زهیر المغزوی"، رئیس حزب خلق تونس و "العیاشی زمال" دو رقیب انتخاباتی قیس سعید در این دوره بوده اند.

پربیننده ترین خبرها