در گفتگوی اختصاصی با العالم

سخنگوی فتح : ملت فلسطین به مرحله ای سرنوشت ساز از تاریخ خود رسیده است (قسمت اول)

سه شنبه 17 مهر 1403 - 22:38

عبدالفتاح دولت، سخنگوی جنبش فتح، تاکید کرد "مردم فلسطین با گذشت یک سال تمام همچنان در معرض بزرگترین قتل عام تاریخ بشریت قرار دارد و وجدان بشریت از این کشتارها آزرده نشده  و هیچ اقدام واقعی برای توقف این رود خون انجام نگرفته است ، گویی که خون فلسطینی ها مباح و کشتن آن ها واجب است ، بدون آنکه هیچ کسی قاتلان آن ها را محاکمه کند..

العالم - فلسطین اشغالی

دولت با حضور در برنامه "طوفان مقاومت" و گفت و گو با شبکه العالم خاطرنشان کرد: امسال سالی متفاوت است، اگر چه اینهم بخشی از همان ماموریت فلسطینی است که روند آن از 100 سال پیش آغاز و پس از سال 1965 شدت گرفته و در این مسیر ملت فلسطین برایش اثبات حق حاکمیت خود بر این سرزمین و در مبارزه انسانی و قانونی خود برای شکست این اشغالگری پیوسته جنگیده است تا بدینجا که ما اکنون به این مرحله ی سرنوشت ساز و شاید هم خطرناک در تاریخ آرمان فلسطین مان و نه بیشتر از آن رسیده ایم.

مردم فلسطین برای اثبات حق خود بر این سرزمین مبارزه مستمری به راه انداختند تا مبارزه مشروع بشردوستانه خود را برای شکست دادن این اشغال و ادامه مبارزه مردم فلسطین تا رسیدن به این مرحله تعیین کننده و شاید خطرناک در تاریخ ادامه دهند. آرمان فلسطین ما و شاید بیش از این نباشد.

گالری

دولت تصریح کرد "اگر از آخر شروع کنیم، من به گفته ی اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر جنایتکار افراطی این رژیم ، هنگام اعلام جنگ علیه همتای لبنانی مان اشاره می کنم که گفت "ما شکل خاورمیانه را تغییر خواهیم داد".. این گفته ی او ما را به سوی دو چیز متوجه می کند یکی نقشه ی بزرگی که ایالات متحده آمریکا در مورد خاورمیانه جدید در سر پرورانده و پس از آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا با طرح پروژه "معامله قرن" به آن پرداخت و اشغالگر صهیونیست نیز بعنوان یک طرح قاطع و تعیین کننده از سوی راست افراطی واز طریق اسموتریچ آن را پیش برد و گفت این مرحله مرحله حل و فصل مناقشه با مردم فلسطین با توسل به زور است و مردم فلسطین 3 راه دارند" تسلیم، مرگ یا کوچ از این سرزمین "، همین کار تجاوزکارانه ای که دشمن صهیونیستی در حال انجام آنست و گمان می برد که با فریب این مردم میتواند مساله ی فلسطین را آنگونه که خود می خواهد از طریق جنایات خونبار و عملیات شهرک سازی و گسترش مستعمره ها و الحاق آن حل و فصل نماید.

دولت در ادامه ی گفتگوی تلویزیونی خود با شبکه العالم توضیح داد"بنابراین، ما در مورد مرحله دیگری صحبت می کنیم که برای ما مرحله ای حیاتی است... ما احساس می کنیم که این اشغالگری به دنبال انحلال و هدف قرار دادن آینده موجودیت فلسطینی است و می گوید که این نبرد "نبردی وجودی برایشان است و از همینجاست که اهمیت این مرحله کاملا متفاوت آشکار می شود.. آنها احساس می‌کنند که این مرحله، مرحله اثبات شهروندیشان در خاک فلسطین برای محو فلسطین و در راستای رسیدن به توهم "اسرائیل بزرگ" است در حالیکه ما تا پای جان می جنگیم ومبارزه و مقاومت می کنیم به این دلیل ما کاملا از متفاوت بودن این مرحله که مربوط به شکل گیری موجودیت فلسطینی ما و آینده وجودی ما و آرمان ما است، آگاهی داریم .

وجدان انسانی غایب نبود، بلکه در خیابان های غرب حضور داشت

همچنین احمد رفیق عوض استاد رسانه در دانشگاه قدس گفت: وجدان انسانی غایب نیست بلکه موجود است و ما این وجدان را در خیابان های غرب شاهد بودیم، اخلاق مداری سلاح مردم است و ملتها ثابت کرده اند که دارای اخلاق والایی هستند و حامی عدالت، واقعیت، خیر، آزادی و تحقق وجدان انسانی هستند.

گالری

نظام بین‌المللی جنایتکار سرمایه‌داری را در زشت‌ترین شکل‌هایش به تصویر می کشد

عوض خاطرنشان کرد: آنچه غایب بود این است که کارتل های صنعتی، لابی های صهیونیستی- مسیحی، لابی های مالی و استعماری حضور دارند و حامی رژیم صهیونیستی هستند آن هم با این شعار که این رژیم امتداد آنان است اما در واقع امتداد نژادپرستی، استعمار، چپاول منابع و استثمار ملتهاست. بنابراین، ما درباره یک نظام بین‌المللی جنایتکار صحبت می‌کنیم، یک نظام بین‌المللی که سرمایه‌داری را در زشت‌ترین شکل‌های امپریالیسم یا لیبرالیسم ددمنش نشان می دهد که معتقد است می‌تواند بین لیبرالیسم، دموکراسی و استعمار جنایتکار همزیستی ایجاد نماید و آن را با پست مدرنیسم ادغام کند که هدفش تخریب ذهن، غریزه پرستی و طمع است

همچنین عماد ابوعواد پژوهشگر امور رژیم صهیونیستی و مدیر مرکز مطالعات قدس به شبکه العالم گفت که وقتی درباره هفتم اکتبر صحبت می کنیم در واقع از رابطه با کشورها و ملتهای جهان سخن می گوییم.
بن گوریون گفت: پس از گذشت 20 سال از تشکیل اسرائیل این دولت طبیعتا می بایست روابط دوستانه ای با منطقه و کشورهای جهان برقرار کند و در افکار عمومی جهان به بخشی طبیعی از منطقه و جهان تبدیل شود، آنهم بدون آن که چالشی داشته باشد.

گالری
ابوعواد خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی دریافته که بسیاری از مردم این رژیم را حکومتی ددمنش می دانند که این برای تل آویو و جنگ هایش در منطقه خبرناک بوده و تهدید محسوب می شود. لذا این رژیم همواره به دنبال تثبیت موجودیت خود به عنوان یک دولت مشروع و اخلاق مدار است اما هرگز موفق نشده و نمی شود.

پربیننده ترین خبرها