سخنگوی فتح در گفتگوی اختصاصی با العالم :

فجیع بودن تجاوز به کرانه باختری کمتر از باریکه غزه نیست (قسمت دوم)

سه شنبه 17 مهر 1403 - 23:05

سخنگوی جنبش فتح، در بخش دوم گفتگوی خود با شبکه العالم تأکید کرد "جاه طلبی های به اصطلاح "دولت یهود" در کرانه باختری فلسطین نهفته است،کسی که روند عملیات تجاوزکارانه ی دشمن و تشدید آن را در کرانه ی باختری دنبال می کند، متوجه می شود که در دو سال اخیر ، هدف قرار دادن کرانه باختری جهت دیگری یافته، و در آن اردوگاه ها مورد سرقت قرار می گیرند و مصادره زمین‌ها با القای این فرض که مکان مذهبی دولت ادعایی یهود "کرانه باختری" است، این اقدامات را در آن انجام می دهند.

العالم - فلسطین اشغالی

عبدالفتاح دولت، در این گفت و گو خود با برنامه "طوفان مقاومت" شبکه ی العالم، خاطرنشان کرد "پروژه صهیونیستی در فلسطین بود اما روند انجام این آن در مدت کوتاهی نسبت به بعد از عملیات 7 اکتبر "مهرماه" گذشته کندتر بود، گویی که دشمن صهیونیستی با بهره گیری از عملیات هفتم اکتبر شرایط تغییر کرد و با اعلام فرصتی مساعد برای به راه انداختن یک جنگ همه جانبه علیه مردم فلسطین تصمیم گرفتند و همچنین اعلام کردند که برای حل و فصل مناقشه نیز این وضعیت مساعد است.

دولت با اشاره به اینکه تجاوزگری در کرانه باختری کمتر از وحشیگری دشمن درباریکه غزه نیست، اضافه کرد "نسل کشی در کرانه ی باختری وجود دارد و در آن شهری به طور کامل نابود شده و پروژه ای در اینجا کم کم در حال پیاده سازی است که بیشتر بر روند سرقت زمین ها تمرکز دارد و به ویژه کل اراضی رود اردن را در معرض تهدید قرار داده است و همه کسانی که با آنها در این مناطق برخورد کرده اند مورد هدف قرار می گیرند، اگرچه تمام مناطقی که طبق توافقات قبلی به عنوان "الف، ب و ج" طبقه بندی شده بودند و اکنون همه به منطقه C تحت کنترل اشغالگران تبدیل شده اند.

گالری

وی تصریح کرد "در کرانه باختری حکومت نظامی وجود دارد و گروهی از مبارزان هستند که طبق نظر اشغالگران باید آنها را از بین ببرند و به همین دلیل از بین بردن آنها به معنای از بین بردن اردوگاه های فلسطینیان است، برای همین هم ما شاهد تمرکز دشمن بر اردوگاهها در کرانه ی باختری هستیم ، و آنچه بیشتر از این به چشم می خورد ، موضوع الحاق اراضی، کوچانیدن فلسطینیان ، یهودی سازی و تغییر واقعیت ها در مسجد الاقصی و به طور کلی در بیت المقدس است.

گالریدر همین حال احمد رفیق عوض، استاد رسانه در دانشگاه قدس، معتقد است "کرانه باختری در مفهوم اسرائیل "نگین تاج" است و اوج تکمیل پروژه "مذهبی گرداندن صهیونیستی آن است، زیرا کرانه باختری صحنه ی کل تورات است حتی یک یهودی معمولی نیز در نهایت مذهبی است و برای او یهودا و سامره نام کتاب مقدس توراتی برای کرانه باختری اشغالی است و سامره تاریخ آن است و این همان چیزی است که می خواهند آن را زندگی کنند.

وی در ادامه توضیح داد "وقتی یک شهرک نشین سوار ماشین جیب می شود و با حمل اسلحه به چوپانی که گله گوسفندی تبدیل می شود، این تحول یک دگرگونی صوری نیست، بلکه این دگرگونی در عمق آگاهی است که عملاً تاریخ باستان را بازیابی می کند.

وی افزود: بنابراین صحبت از بازگشت به شهرک سازی با وسواس واقعی دینی است به همین دلیل تمام مخاطراتی که مطرح می شود یک روند واقعی است و بنابراین تصمیم گیری انجام آن طرح بسیار مهمی است که در حال انجام است.

آیا کرانه باختری بخشی از رژیم صهیونیستی خواهد شد؟
عماد ابوعواد پژوهشگر امور رژیم صهیونیستی و مدیر مرکز مطالعات قدس گفت که به رغم فشارهای اسرائیلی این رژیم اکنون به سه دولت تبدیل شده است. اول دولت تل آویو که به خاطر سیطره صهیونیسم مذهبی بر ارکان رژیم هیچ قدرتی ندارد، دوم، دولت حریدیم که منفعت طلب است و سوم، دولت شهرک نشینان که بر دولت بنیامین نتانیاهو مسلط است.

گالری
ورای دروازه های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری فلسطینی
ابوعواد خاطرنشان کرد که صهیونیسم مذهبی که حریدیم ها را نیز تحت کنترل داشت، با راست افراطی مانند ایتامار بن گویر و بتسلئیل اسموتریچ همسو هستند و همین ترکیب جدید توانست ایده صهیونیسم دینی در زمینه تسلط بر خاک فلسطین و اهالی آن را هدایت کند. لذا اگر وارد اندیشه بن گویر، اسموتریچ، گوتلیب، ساعر و اشخاصی مانند آنان شویم می بینیم که تسلط بر خاک و مناطق خالی از سکنه پروژه اول آنان است..

پربیننده ترین خبرها