حماس: تخلیه بیمارستان‌ها به معنای اعدام هزاران بیمار است

حماس: تخلیه بیمارستان‌ها به معنای اعدام هزاران بیمار است
چهارشنبه 18 مهر 1403 - 00:25

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد که اجبار بیمارستان‌ها به تخلیه به معنای اجرای حکم اعدام هزاران بیمار است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری «سما»، جنبش حماس در این بیانیه افزود: تهدید ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی و درخواست تخلیه بیمارستان‌های «کمال عدوان»، «العوده» و «اندونزی» نقض آشکار قوانین بین المللی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تهدید بیمارستان‌ها و تخلیه آنها زیر بمباران و حمله مستقیم به آنها، صدور حکم اعدام هزاران بیمار و زخمی به شمار می‌رود.

این بیانیه می‌افزاید: حمله وحشیانه به کارمندان در شمال نوار غزه نخواهد توانست اراده ملت صبور و مقاومت قهرمانانه آنها را در هم بشکند.

این در حالی ست که ارتش رژیم صهیونیستی بیمارستان «کمال عدوان» در شمال نوار غزه را محاصره کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی از کادر پزشکی سه بیمارستان «کمال عدوان»، «العوده» و «اندونزی» خواسته‌اند تا این بیمارستان‌ها را تخلیه کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی دور جدیدی از حمله زمینی خود به منطقه جبالیا در شمال نوار غزه را از شنبه شب آغاز کرده است.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها