همکاری مخفیانه ارتش انگلیس با ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

همکاری مخفیانه ارتش انگلیس با ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه
چهارشنبه 18 مهر 1403 - 10:20

پایگاه تحقیقاتی "دیکلاسیفاید" با استناد به گزارش‌های موجود اعلام کرد که انگلیس به طور محرمانه درباره تکنیک‌های جنگ روانی و حملات سایبری به ارتش رژیم صهیونیستی مشاوره و کمک‌های عملی ارائه کرده است.

العالم - اروپا

پایگاه تحقیقاتی دیکلاسیفاید پرونده‌های محرمانه‌ای را از تماس‌های سری تیپ ٧٧ ارتش انگلیس با ارتش رژیم اشغالگر برای مناقشات استراتژیک و تاکتیکی فاش کرده است.

این پایگاه می‌افزاید: یک واحد از ارتش انگلیس در عصر اطلاعات، از عملیات روانی و شبکه‌های اجتماعی برای جنگ بهره می‌برد. این واحد متخصص جنگ روانی نظیر عملیات‌های سایبری و تبلیغاتی است.

در این گزارش آمده است عملیات تبلیغاتی ارتش رژیم صهیونیستی شامل استفاده از ویدیو‌های جعلی و حساب‌های کاربری دروغین در شبکه اجتماعی برای توجیه حمله به غزه است.

این منبع در ادامه آورده است ارتش رژیم صهیونیستی دو بار از سال ٢٠١٨ تا ٢٠١٩ در پایگاه تیپ ٧٧ در هرمیتاژ برکشایر مبادلاتی را با ارتش انگلیس انجام داده است. اسناد افشاشده حکایت از عملیات نفوذ ارتش رژیم صهیونیستی توسط گروهی موسوم به Anonymous for Justice دارد.

در‌ حالی‌که اسرائیل در دادگاه‌های بین‌المللی به جرم نسل‌کشی و ارتکاب جنایت جنگی در غزه محاکمه می‌شود وزارت دفاع انگلیس از درخواست‌های آزادی اطلاعات یا سئوال‌های پارلمان درباره کمک‌های نظامی به ارتش رژیم صهیونیستی سر باز می‌زند.

پرفسور "پل راجرز" استاد افتخاری دانشکده ستاد ارتش در‌این‌باره گفت: "این افشاگری بسیار مهم است و نشان می‌دهد که عوامل جنگ روانی در اسرائیل و انگلیس در چه سطوح بالایی با هم در ارتباط هستند. ارتش همیشه باید در همه سطوح شفاف‌سازی کند".

اما سخنگوی وزارت دفاع انگلیس ادعا کرده است: "ما همیشه در راستای ماموریت‌های دفاعی با همه شرکای خود در سراسر جهان در تماس هستیم. و این ماموریت‌ها مبتنی بر بهترین رفتار‌ها و متناسب با قوانین بین‌المللی است".

وزارت دفاع انگلیس گزارش‌هایی که درباره همکاری با رژیم صهیونیستی در زمینه جنگ روانی منتشر شده، تکذیب کرده است.

پربیننده ترین خبرها