علل و اهداف تهدید آیت الله سیستانی از سوی رژیم صهیونیستی

علل و اهداف تهدید آیت الله سیستانی از سوی رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 18 مهر 1403 - 16:40

شبکه 14 تلویزیون عبری‌زبان در اقدامی گستاخانه، تصویری از آیت الله سیستانی، مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق، را در میان فهرستی از رهبران محور مقاومت که تحت تعقیب رژیم صهیونیستی هستند، منتشر کرد.

العالم – یک خبر و چند تحلیل

-این فهرست، دروغگویی بوق‌های صهیونیستی به ویژه شبکه‌های صهیونیستی عربی را ثابت کرد که در دو دهه گذشته ادعا می‌کردند مرجعیت‌های اسلامی با یکدیگر درگیرند. این فهرست ثابت کرد که رژیم صهیونیستی و حامیانش آمریکا و غرب، فرقی بین شیعه و سنی قائل نیستند و همه آنها هدف صهیونیسم ددمنش که تحت حمایت آمریکا قرار دارد، هستند.

-این فهرست محصول سال‌ها حملات ویرانگر شبکه‌های عربی و غربی و شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای مرتبط با سفارت آمریکا و رژیم صهیونیستی است که همچنان ادامه دارد؛ حمله‌ای که هدف آن آیت الله سیستانی، علمای دین، شعائر حسینی، حماسه اربعین، و عقیده اهل بیت علیه السلام است.

-حمله‌ای که هدفش آن است که تشیع را از بُعد انقلابی و انسانی‌اش تهی کند و آن را به عنوان مانعی در مسیر پیشرفت جا بزند تا عراق را به دام عادی‌سازی، تسلیم شدن و وابستگی سوق دهد.

-امروز مشخص شده است که غرب به مردم عراق و مسلمانان شیعه جهان دروغ می‌گفت وقتی ادعا می‌کرد که برای آیت الله سیستانی احترام قائل است اما این فهرست ثابت نمود که غرب حتی از قدرت معنوی ایشان که می‌تواند با یک کلمه جامعه عراق را به حرکت در آورد، می‌ترسد. این قدرت معنوی در فتوای جهاد کفائی آیت الله سیستانی نمود یافت که باعث تشکیل الحشد الشعبی شد آن هم وقتی که داعش با حمایت آشکار آمریکا و رژیم صهیونیستی یک سوم عراق را اشغال کرده بود.

-امروز رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب دیگر نمی‌توانند مواضع انسانی و اسلامی آیت الله سیستانی در زمینه تحریم کالاهای اسرائیلی و اعلام همبستگی با مردم لبنان، فلسطین و سوریه در برابر استکبار صهیونیستی و ماشین کشتارش را تحمل کنند به ویژه که ایشان آمادگی کامل خود را برای ارائه کمک‌های امدادی، پزشکی و بشردوستانه به این مردم اعلام کردند.

-لذا تهدید رهبران مذهبی شیعه تلاشی مذبوحانه از سوی صهیونیست‌ها برای جداسازی مسلمانان سنی از روند نبرد با دشمن صهیونیستی و منحصر نمودن آن به مسلمانان شیعه است تا این توهم ایجاد شود که نبرد با دشمن صهیونیستی فقط نوعی درگیری میان مسلمانان شیعه و صهیونیست‌ها است.

-رژیم صهیونیستی در تلاش است جنگ مسلمانان با این رژیم را به جنگی دینی تبدیل کند تا غرب را مجبور به حمایت بیشتر از تل‌آویو در سطوح نظامی و مادی کند به ویژه پس از طوفان الاقصی که ناتوانی این رژیم و وابستگی‌اش به آمریکا و غرب را بیش از پیش آشکار کرد.

-رهبران صهیونیست می‌دانند تعدی به مرجعیت دینی شیعیان نوعی خودکشی است لذا می‌خواهند با ایجاد فتنه نوعی جنگ روانی علیه شیعیان به‌راه بیندازند. این فتنه به این صورت اجرا می‌شود که به مردم القا می‌کنند که مقاومت ضد صهیونیستی نتیجه‌ای جز ویرانی ندارد پس اگر می‌خواهند جان رهبران خود را حفظ کنند باید از آرمان فلسطین و کمک به لبنان فاصله بگیرند تا این دو سرزمین اسلامی به طعمه‌ای آسان برای هیولای اسرائیلی تبدیل شود.

-لذا بعید نیست که در روزهای آینده شاهد باشیم که همان شبکه‌های عربی صهیونیستی که دیروز مردم را علیه آیت الله سیستانی تحریک می‌‌کردند، این بار برای خدمت به توطئه‌های اسرائیلی - آمریکایی‌ اشک تمساح بریزند.

-هدف رژیم صهیونیستی از ایجاد نزاع بین پیروان اهل بیت (ع) در داخل و خارج از عراق محقق نشده و نخواهد شد. لذا رژیم صهیونیستی که در ایجاد فتنه میان این پیروان در لبنان و یمن از طریق سیاست‌های تهدید، ارعاب و ترور با شکست مواجه شده در عراق نیز با شکست مواجه خواهد شد زیرا عراق دارای مرجعیت است که نقشی عظیم در دفع فتنه داعش دارد که منطقه و مردم آن را تهدید می‌کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها