بروجردی: خروج از "ان‌پی‌تی" نیازمند مصوبه قانونی مجلس است

بروجردی: خروج از
چهارشنبه 18 مهر 1403 - 17:36

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی آمریکا از خروج ایران ازمعاهده NPT بیان کرد: این نگرانی از آن جهت است که محتوای این معاهده تعهدی نسبت به عدم ساخت سلاح هسته‌ای بوده و وقتی ایران از آن خارج شود یعنی نسبت به این موضوع متعهد نخواهد بود.

العالم - ایران

"علاءالدین بروجردی" در پاسخ به این پرسش که در صورت حمله احتمالی رژیم صهیونیستی، خروج ایران از پیمان بین‌المللی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای(NPT) تا چه حد احتمال دارد، گفت: هر اتفاقی ممکن است بیفتد و خروج از NPT به ویژه در داخل مجلس و بین نمایندگان ملت در راستای دفاع از حریم منافع ملی کشور، یک ایده جدی به حساب می آید که البته عملیاتی شدن آن در نهایت نیازمند مصوبه قانونی مجلس است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: ما بر اساس ماده ۱۰ قانون NPT در کشورمان این اجازه را داریم که اگر علیه منافع ملی‌مان عمل شود، بتوانیم از این معاهده که به صورت داوطلبانه عضو آن شده بودیم، خارج شویم.

وی در ادامه با اشاره به نگرانی آمریکا از خروج ایران از معاهده NPT بیان کرد: این نگرانی از آن جهت است که محتوای این معاهده تعهدی نسبت به عدم ساخت سلاح هسته‌ای بوده و وقتی ایران از آن خارج شود یعنی نسبت به این موضوع متعهد نخواهد بود.

پربیننده ترین خبرها