عراقچی: رایزنی‌ها با کشورهای دیگر منطقه ادامه خواهد یافت

عراقچی: رایزنی‌ها با کشورهای دیگر منطقه ادامه خواهد یافت
پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 16:46

وزیر امور خارجه امروز با بیان اینکه بحث‌های خوبی با همتای قطری در دوحه داشته اعلام کرد که رایزنی‌ها با کشورهای دیگر منطقه درباره توقف جنایات صهیونیست‌ها نیز ادامه خواهد یافت.

العالم - ایران / سیاسی

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که امروز (پنجشنبه) ۱۹ مهرماه در دوحه با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در ادامه رایزنی‌هایش در منطقه به منظور توقف جنایات رژیم صهیونیستی ملاقات کرد، پس از این دیدار در گفت‌وگویی اعلام کرد که بحث‌های خوبی در ملاقات عمومی و خصوصی با همتای قطری انجام شده است.

وی با بیان اینکه نگرانی‌های جدی در منطقه در خصوص فعالیت‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی وجود دارد، خاطرنشان کرد: بحث آوارگان در لبنان مورد توجه است و موضوع بحث ما هم بود. علاوه بر این درباره فعالیت‌ها به منظور توقف جنایت‌های این رژیم در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی اتفاق نظر خوبی وجود دارد و رایزنی‌های خوبی انجام شد.عراقچی عنوان کرد: قرار شد این رایزنی‌ها با کشورهای دیگر منطقه نیز ادامه یابد.

وزیر امور خارجه ایران که ۱۳ و ۱۴ مهرماه در نخستین دور سفرهایش به منطقه به لبنان و سوریه رفت، روز گذشته نیز دور جدید سفرهایش به منطقه را از ریاض آغاز کرد و مقصد دوم این سفر هم دوحه بود.

وی در ریاض با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی درباره اوضاع جاری در منطقه و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تجاوز نظامی این رژیم به لبنان به گفت‌وگو پرداخت.

وزیر خارجه روز سه‌شنبه ۱۷ مهرماه در جمع خبرنگاران از سفرش به ریاض و برخی پایتخت‌های منطقه خبر داد و گفته بود: «تلاش ما برای اینکه یک حرکت دسته‌جمعی از سوی کشورهای منطقه و اسلامی و جامعه بین‌الملل برای توقف حملات وحشیانه به لبنان صورت بگیرد، ادامه خواهد داشت. رایزنی‌هایی که صورت می‌گیرد در راستای توقف جنایات و محکوم کردن رژیم صهیونیستی و جلوگیری از تلاش این رژیم برای گسترش جنگ به منطقه است.»

عراقچی را در این سفر اسماعیل بقایی سخنگو، محمد علی‌بک دستیار وزیر و مدیرکل خلیج‌فارس و مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه همراهی کردند.

پربیننده ترین خبرها