تحولات جنگ غزه در روز ۳۷۱؛ احتمال اجرای "طرح ژنرال‌ها"

تحولات جنگ غزه در روز ۳۷۱؛ احتمال اجرای
جمعه 20 مهر 1403 - 07:57

با ورود جنگ غزه به ۳۷۱ مین روز خود، ارتش اشغالگر بار دیگر عملیات زمینی و هوایی خود در شمال غزه را تشدید کرده است، و این شهر و برخی از مناطق حومه آن را محاصره کرده‌اند.

العالم- فلسطین اشغالی

ارتش اشغالگر، امروز- جمعه- برای ششمین روز متوالی مناطق شمالی باریکه غزه را محاصره کرده است، و در تلاش برای تخریب منازل و دارایی‌های فلسطین در مناطق شرقی غربی استان الشمال است. با این اوصاف، به نظر می‌رسد اسرائیل به دنبال گسترش مناطق حائل است.

در همین راستا، مؤسسه تحقیقاتی "اطلاعات از منابع آزاد" جزئیاتی در باره عملیات اخیر رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه منتشر کرد و از اقداماتی که احتمال داده می‌شود برای آنچه که "طرح ژنرال‌ها" نامیده می‌شود، انجام شده، پرده برداشت.

صحبت از "طرح ژنرال‌ها" در 4 سپتامبر گذشته، پس از پیشنهاد آن توسط "گیورا ایلاند" رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی آغاز شد.

هدف از این طرح خالی شدن شمال غزه از اهالی آن تا محور نتساریم و تبدیل آن به منطقه حائل است و این عملیات منجر به مهاجرت نزدیک به 250 هزار نفر از شهر غزه خواهد شد.

بر اساس تصاویر ماهواره ‌ای تیم ایکاد، مشخص شد که مساحت آن حدود 110 کیلیومتر مربع معادل یک سوم مساحت نوار غزه است. این طرح شامل شهر غزه و اطراف شمالی آن می‌شود که پرجمعیت‌ترین بخش این باریکه به‌شمار می‌آید.

کشته شدن 3 نظامی صهیونیست در کمین گردان‌های قسام

ارتش صهیونیستی به کشته شدن 3 نفر از نظامیان خود در کمین گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی- حماس- در شمال باریکه غزه اذعان کرد.

گردان‌های قسام ساعاتی، پیشتر اعلام کرده بود که "گروهی از پیاده‌نظام یگان مهندسی ارتش صهیونیستی را در کمین ترکیبی خود در شرق اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه گرفتار کرده است".

این گردان‌ها خاطر نشان کرده بود که به محض رسیدن گروهی از نظامیان ارتش صهیونیستی با 12 دستگاه خودرو نظامی و یک کامیون نفربر پر از نظامیان صهیونیستی به محل کمین، یک بمب را در زیر کامیون حامل نظامیان ارتش صهیونیستی منفجر کرده است و یک خودروی جیپ را با گلوله تاندوم هدف قرار داده است.

شاخه نظامی حماس خاطر نشان کرده است که مبارزان قسام با حمله به منطقه کمین، افراد باقی‌مانده از این گروه نظامیان ارتش صهیونیستی را از نزدیک‌ترین فاصله با سلاح‌های سبک هدف قرار دادند و یک بمب نیز به سمت تعدادی از نظامیان که از محل کمین فرار کرده و به یکی از منازل اطراف پناه برده بودند، پرتاب کرده اند که باعث کشته و زخمی شدن آنها شده است.

گردان‌های قسام همچنین در این عملیات کمین 2 تانک مرکاوا را با گلوله تاندوم و بمب شواظ هدف قرار داده بودند.

رژیم صهیونیستی با بی‌توجهی و دهن‌کجی آشکار به جامعه بین‌المللی و با حمایت‌های کامل آمریکا، از 7 اکتبر 2023 به حملات و جنایت‌های خود در باریکه غزه ادامه می‌دهد که در نتیجه آن بیش از 42 هزار و 65 نفر شهید و بیش از 97 هزار و 886 نفر دیگر مجروح شده‌اند که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و علاوه بر این، بیش از 10 هزار نفر هم ناپدید شده‌اند و هنوز از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.


* گزارش لحظه به لحظه از 371مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری:

11:49 | یک خبرنگار آمریکایی در اسرائیل بازداشت شد!

یک خبرنگار آمریکایی که پس از حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی، مکان اصابت موشک‌ها در پایگاه نواتیم را منتشر کرده بود، به اتهام "کمک به دشمن در زمان جنگ"، بازداشت شده است.

11:43 | حمله موشکی حزب الله به سایت نظامی العباد

حزب الله لبنان اعلام کرد که امروز جمعه تجهیزات ارتش رژیم صهیونیستی را در سایت نظامی «العباد» با موشک هدایت شونده هدف قرار دادند و موشک مستقیم به هدف اصابت کرد.‌‌

11:40 | شلیک 30 موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی

منابع صهیونیستی اعلام کردند که از سمت لبنان 30 موشک به الجلیل الاعلی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

10:58 | حزب‌ الله نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد

حزب الله لبنان اعلام کرد نیروهای اشغالگر صهیونیستی را در پایگاه یفتاح و مناطق اطراف آن هدف حمله موشکی قرار داده است.

10:40 | خسارات‌ اقتصادی اسرائیل از موشک‌های حزب‌الله چقدر است؟

براساس گزارش‌های عبری، حملات موشکی حزب‌الله لبنان به مناطق مختلف فلسطین اشغالی خسارات هنگفتی بر اقتصاد رژیم صهیونیستی وارد کرده و هزینه‌های نظامی آن را به طور چشمگیری افزایش داده است. (جزییات بیشتر)

10:02 | کشته شدن یک صهیونیست بر اثر شلیک موشک ضدزره به شمال فلسطین اشغالی

شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد بر اثر شلیک یک موشک ضد زره به سمت منطقه یروون در شمال فلسطین اشغالی، یک صهیونیست کشته شده و یک نفر دیگر نیز زخمی شده است.

09:33 | بیانیه مقاومت عراق درباره حمله پهپادی به ایلات اشغالی

مقاومت اسلامی عراق بار دیگر امروز از هدف قرار دادن نقطه‌ای حیاتی در ایلات اشغالی خبر داد. (جزییات بیشتر)

09:27 | خبر فوری | رسانه‌های عبری: گمانه‌زنی‌هایی از نفوذ به چندین منطقه در الجلیل اعلی وجود دارد. از همه ساکنین خواسته شده در خانه بمانند.

09:11 |شلیک موشک و اصابت به منطقه «کریوت» در شمال حیفا

رسانه های عبری مدعی شدند 20 موشک از لبنان به سمت حیفا شلیک شده است.

فیلم

09:02 | آژیر هشدار بار دیگر به صدا در آمد؛ شلیک موشک از لبنان به اراضی اشغالی

منابع خبری از حمله موشکی از خاک لبنان به سمت اصبح الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

صدای آژير همچنین در شهرهای عکا و الکریوت در شمال فلسطین اشغالی فعال شد.

08:39 | قالیباف: اسرائیل با ترور، شکستش را جبران نمی‌کند

فیلم

- رئیس‌مجلس در سالگرد تصویب قانون اساسی تاجیکستان:

رژیم صهیونیستی باید بداند با حملات هوایی و عملیات‌های ترور نمی‌تواند شکست‌‌های راهبردی خود را جبران کند و تنها سرعت اضمحلال موجودیت خود را شدت می‌بخشد.

لذا به جای حملات هوایی و کشتن انسان‌های بی‌گناه بهتر است هر چه زودتر مسیر توافق برای آتش‌بس که حداقل حقوق مردم غزه و لبنان را رعایت می‌کند را در پیش بگیرد.

ما روسای مجالس و پارلمان‌های کشورها به نمایندگی از مردم خود وظیفه داریم در قبال خودسرانه و وحشیانه رژیم صهیونیستی در ازبین بردن زنان و کودکان و تضییع حقوق اولیه مردم فلسطین واکنش نشان داده و صدای آزادیخواهی و عدالت طلبی آنها باشیم.

08:30 | حمله پهپادی رژيم صهیونیستی به شرق اردوگاه «المغازی» در غزه

منابع محلی فلسطینی از حمله پهپادی رژيم صهیونیستی به تجمع فلسطینی‌ها در شرق اردوگاه المغازی واقع در مرکز نوار غزه خبر دادند.

به گفته این منابع، در این حمله تاکنون دو نفر شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

در حمله صبح امروز رژيم صهیونیستی به دیرالبلح در مرکز نوار غزه که خانه‌ای را هدف قرار داد، دو فلسطینی به شهادت رسیدند.

07:51 | کانال 12 رژيم صهیونیستی گزارش داد پهپادی که به منطقه «عسقلان» نفوذ کرد از عراق پرتاب شده بود.

07:37 | فعال شدن آژير هشدار در «عسقلان» در جنوب فلسطین اشغالی

فیلم

07:11 | حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در اراضی اشغالی

فیلم
در حال تکمیل ...

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها