"اسرائیل بزرگ"؛ رویایی که به کابوس بدل شد

جمعه 20 مهر 1403 - 14:55

کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدیوی قدیمی از وزیر دارایی افراطی رژیم صهیونیستی را منتشر کردند که در آن مدعی می‌شود "مرز‌های اسرائیل باید به شش کشور عربی امتداد یابد".

العالم - فلسطین اشغالی

"بتسلئیل اسموتریچ" وزیر تندروی رژیم صهیونیستی این ادعا را در سال ٢٠١٦ در گفت‌وگو با کانال دوم تلویزیون عبری‌ مطرح کرد. این کانال یک سال بعد در ٢٠١٧ برچیده و به دو کانال ١٢ و ١٣ تقسیم شد.

اسموتریچ در آن زمان عضو کنست رژیم اشغالگر از حزب "البیت الیهودی" بود. این حزب هم در سال ٢٠٢٣ با حزب "اتحاد ملی - تکوما" ادغام شد و حزب جدیدی موسوم به "صهیونیسم دینی" به وجود آمد. رئیس این حزب در حال حاضر، اسموتریچ است.

این وزیر صهیونیست در این ویدیو ادعا کرده است که دمشق، اردن و بخش‌هایی از مصر، لبنان، عربستان و عراق باید ضمیمیه این رژیم شوند.

یکی از کاربران در واکنش به این ادعا نوشته است: "رویای آنها قبل از این که برایش تبلیغ کنند، ناکام ماند. چون در آینده نمی‌توانند شهرک‌های اطراف غزه را حفظ کنند. اسرائیل پس از زمانی کوتاه محو خواهد شد".

کاربر دیگری گفت: "رویای اسرائیل بزرگ و معبد خیالی و دروغ‌های یهود خرافه و افسانه‌ای بیش نیستند اما اگر عرب‌ها به تماشای برادران‌شان در زیر بمب و موشک بسنده کنند، نوبت محو شدن آنها هم بدون تردید فرا خواهد رسید".

توسعه‌طلبی آرام‌آرام اتفاق می‌افتد

اسموتریچ در این مصاحبه گفته است: "معبد در زمان ما ساخته خواهد شد". مجری از او می‌پرسد "آیا ما هم تا زنده هستیم معبد را خواهیم دید"؟ و او می‌گوید: "قطعا. شاید همین فردا اتفاق بیفتد".

یهودیان افراطی در این خیال به سر می‌برند که معبد خیالی خود را بر ویرانه‌های مسجد الاقصی در قدس اشغال شده بسازند.

اسموتریچ در این گفت‌وگو خواستار انحلال تشکیلات خودگردان و الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی شده و ادعا کرده است "اسرائیل بزرگ باید همین اکنون از دریا تا اردن وسعت یابد".

مجری از او می‌پرسد: "منظورتان این است که اسرائیل باید الان از دریا تا رود اردن گسترش یابد؟ آیا الان به‌دنبال اشغال شرق اردن هم هستید؟ " و او جواب می‌دهد: "آری. کم‌کم".

این وزیر افراطی در پایان مصاحبه می‌گوید: "در کتاب پروتکل حکمای صهیون آمده است آینده قدس این است که تا دمشق امتداد می‌یابد. " او می‌افزاید: "همین عبارت قدس تا دمشق به طور خلاصه نکات بسیاری را برای ما در درون خود دارد".

روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" در ژوئن گذشته با افشای یک فایل صوتی از اسموتریچ ثابت کرد که این صهیونیست افراطی "نقشه‌های محرمانه‌ای" برای تشدید چنبره رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری و جلوگیری از تشکیل کشور فلسطین با کرانه باختری دارد. وی خود این فایل را تایید کرده است.

اسموتریچ در سخنرانی ١٩ مارس ٢٠٢٣ خود در پاریس، پشت تریبونی ایستاده بود که در آن نقشه فلسطین و اردن درهم آمیخته شده بودند و این یعنی اینکه از دید او، "اسرائیل" از فلسطین و اردن تشکیل خواهد شد.

این نقشه بر مبنای شعار مجموعه موسوم به "سازمان نظامی ملی در سرزمین اسرائیل (ایرگون) " ترسیم شده بود. این سازمان یک گروه مسلح است که مدعی "انضمام کشور تاریخی فلسطین و اردن و تشکیل یک کشور یهودی به اسم اتسل است".

کاخ خیالی که فرو ریخت

اما همه این‌ رویا‌ها در ٧ اکتبر ٢٠٢٣ با ورود نیرو‌های قسام به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه و هلاکت بیش از ١٢٠٠ نظامی و شهرک‌نشین و اسارت بیش از ٢۵٠ نفر دیگر به کابوس بدل شد.

عملیات طوفان الاقصی باعث فرار شهرک‌نشینان از شهرک‌های اطراف غزه – که سبد غذای این رژیم به شمار می‌رفت – شد.

رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به غزه و بمباران و گلوله باران توپخانه‌ای این منطقه سعی کرد از مقاومت فلسطین انتقام بگیرد. در این حملات تا کنون بیش از ٤٢ هزار شهروند که اغلب زن و کودک هستند به شهادت رسیدند و زیرساخت‌های غزه ویران شد.

اما خسارت و تلفاتی که در این جنگ به رژیم صهیونیستی وارد شد به‌مراتب بیشتر و سنگین‌تر است. این رژیم حدود ٤٠٠ تن از نظامیان نخبه و عادی خود را از دست داده است بدون اینکه بتواند اسرایش را آزاد کند یا جنبش حماس را از بین ببرد.

همزمان با عملیات طوفان الاقصی، حزب‌الله لبنان هم جبهه پشتیبانی غزه در جنوب لبنان را باز کرد. در نتیجه عملیات‌های حزب‌الله حدود ١۵٠ هزار اسرائیلی از شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی فرار کردند. اخیرا جنگ بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله شدت بیشتری گرفته است.

پربیننده ترین خبرها