آخرین خبرها از آتش‌سوزی در بازار شادآباد تهران + فیلم

يکشنبه 22 مهر 1403 - 09:35

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از آتش‌سوزی چندین انبار چسب در بازار شادآباد در جنوب غرب تهران خبر داد.

العالم - ایران

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از حریق چندین انبار چسب در بازار شادآباد خبر داد و گفت:‌ 7 ایستگاه به محله حادثه اعزام شدند. دود ناشی از این حریق در حوالی فرودگاه مهرآباد هم دیده می‌شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در آخرین وضعیت آتش‌سوزی بازار شادآباد، تصریح کرد: در حال حاضر آتش‌نشانان در حال انجام عملیات هستند و وضعیت تحت کنترل است.

بیش از ۹۰ درصد حریق بازار آهن مهار شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران لحظاتی پیش گفت: بیش از ۹۰ درصد حریق بازار آهن شادآباد مهار شده است و تاکنون گزارشی از فوتی و مصدومیت نداشتیم.

وی افزود: باتوجه به اخطارهای داده شده اما همچنان در نگهداری کالاها، استانداردهای لازم رعایت نشده است.

آخرین آمار از مصدومان آتش‌سوزی شادآباد

شروین تبریزی سخنگوی سازمان اورژانس استان تهران در خصوص آمار مصدومان آتش‌سوزی منطقه شادآباد تهران گفت: این حادثه تاکنون سه مصدوم داشته است که به‌صورت سرپایی توسط تیم اورژانس در محل حادثه درمان شده‌اند.

بی احتیاطی انسانی عامل اولیه حادثه

ملکی در ادامه عنوان کرد: کارشناسان در محل حضور دارند و هنوز علت‌یابی دقیق نشده است؛ قطعا بعد از بررسی شرایط، علت قطعی آتش سوزی اعلام می‌شود.

جلال ملکی با بیان اینکه کارشناسان آتش‌نشانی بارها در خصوص موارد ایمنی به کسبه اخطار داده بودند و گفت: ما هیچ یک از وسایل ایمنی، مهار آتش یا هشدار دهنده اطفا را در محل مشاهده نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: قطع به یقین بی احتیاطی انسانی در این حادثه دخیل بوده است.

قدرت الله محمدی مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی به خبرنگار فارس گفت: حریق اطفا و لکه‌گیری آغاز شده است این لکه‌گیری تاصبح ادامه دارد.

متاسفانه اخباری مبنی بر فوت دو نفر در این حادثه اعلام شد.

دادستان تهران دستور ویژه به بازپرس ویژه قتل داد تا با حضور در صحنه آتش‌سوزی نسبت به صدور دستورات قضایی لازم اقدام کند.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: طی جستجوهای به عمل آمده تا کنون سه جنازه خارج شده است اما عملیات همچنان ادامه دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی بیان کرد: آتش‌سوزی در حد ۲ یا ۳ درصد دیگر باقی‌مانده و آتش‌نشانان در مرحله آخر لکه‌گیری هستند. با توجه به اینکه بر روی اجناس آوار ریخته شده، زیر آنها انفجاری رخ می‌دهد که باعث دوباره شعله‌ور شدن می‌شود اما جای نگرانی نیست چرا که انفجارها کوچک هستند. به گفته وی از بابت آتش‌سوزی نگرانی وجود ندارد.

ملکی درخصوص اطلاعات هویتی فوتی‌ها گفت: باید اورژانس اطلاعات هویتی این افراد را مشخص کند اما آتش نشانان همچنان در حال جستجو هستند.

پربیننده ترین خبرها