نقشه محورهایی که ارتش اشغالگر از آنها درصدد نفوذ به جنوب لبنان است

نقشه محورهایی که ارتش اشغالگر از آنها درصدد نفوذ به جنوب لبنان است
دوشنبه 23 مهر 1403 - 16:58

ارتش اشغالگر در تلاش برای پیشروی تا رودخانه "لیتانی"، سعی در نفوذ به اعماق جنوب لبنان دارد اما با مقاومت شدید حزب الله روبرو شده است.

العالم - لبنان

نیروهای اشغالگر با متمرکز کردن حملات خود بر چندین محور به ویژه مناطق مشخصی در منطقه "مرجعیون" از جمله لیدا"، "ارتفاعات کنعان"، "العدیسه"، "مرکبا" و "میس الجبل درصدد پیشروی به "کفرکلا" و "بوابه فاطمه" بودند.

نیروهای اشغالگر از "بنت جبیل"، از محورهای "یارون"، "رامیه" و "القوزح" هجوم آوردند، اما این تلاش در نتیجه حملات خونین رزمندگان حزب الله و کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ده‌ها نظامی صهیونیست ناکام ماند.

نیروهای رژیم اشغالگر با ادامه تلاش‌های نافرجام خود از محورهای جدیدی مانند منطقه "العمره" در شمال غربی کفرکلا، "مارون الرأس" و "عیتا الشعب" نفوذ خود را آغاز کردند اما ناکام ماندند و بار دیگر نفوذ خود را از مناطقی به موازات پایگاه‌های یونیفل در "لبونه" و "المشیرفه"، از منطقه راس الناقوره شروع کردند اما دوباره دچار همان سرنوشت شدند.

هدف از حملات دو هفته اخیر نیروهای رژیم اشغالگراز پیشتروی به رودخانه لیتانی و تلاش برای تحت فشار قرار دادن و عقب راندن نیروهای حزب‌الله به آن طرفِ بخش شمالی رودخانه لیتانی بوده است.

پربیننده ترین خبرها