تحلیلگران صهیونیست: حزب‌الله، اسرائیل را به سمت جنگ فرسایشی سوق می‌دهد

تحلیلگران صهیونیست: حزب‌الله، اسرائیل را به سمت جنگ فرسایشی سوق می‌دهد
چهارشنبه 25 مهر 1403 - 17:36

کارشناسان و تحلیلگران نظامی رژیم صهیونیستی ابراز عقیده کرده‌اند که حزب‌الله لبنان موفق به بازیابی و بهبود بخشی از وضعیت خود شده و به دنبال سوق دادن تل‌آویو به سوی جنگ فرسایشی طولانی است.

العالم- فلسطین اشغالی

شبکه 12 رژیم صهیونیستی گزارش داد که حزب‌الله طی دو هفته گذشته عملیات موشکی خود را به مناطق دورتر از مرز تشدید کرده است.

این شبکه افزود: موضوع تعداد موشک‌های پرتاب‌شده از لبنان نیست، بلکه تعداد ساکنان اسرائیلی است که در مناطق به صدا درآمدن آژیر خطر زندگی می کنند.

«کوبی مروم» کارشناس صهیونیست مسائل امنیتی و وضعیت جبهه شمال سرزمین‌های اشغالی در گفت‌وگو با شبکه 12 رژیم صهیونیستی اذعان کرد که «قدرت و توانایی حزب‌الله در به چالش کشیدن پدافند هوایی اسرائیل با موشک‌های زمین به زمین، موشک‌های ضد زره و پهپادها بهبود یافته است. »

در همین زمینه، «عاموس یادلین» رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی با تایید این موضوع که «همچنان در لبنان قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی» وجود دارد، گفت: «مسلماً حزب‌الله یک سازمان نظامی با یکی از قوی‌ترین ارتش‌ها در مرزهای اسرائیل (سرزمین های اشغالی) و یکی از قوی‌ترین ارتش‌های خاورمیانه است».

او افزود: حزب الله بیش از هر کشور اروپایی از جمله فرانسه و انگلیس موشک و راکت دارد. درست است که ضربه بسیار شدیدی خورده است اما کم کم رو به بهبود و بازیابی خود است.

سرلشکر ذخیره «عیران لیرمن» کارشناس استراتژی و امنیت رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد: «وضعیت سرخوشی که بسیاری را در اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) فراگرفته، ممکن است زودهنگام یا بسیار شتاب‌زده باشد، زیرا حزب‌الله به طور کامل حذف نشده و توانایی‌های آن به طور کامل نابود نشده است.»

او به سران صهیونیست هشدار داد که حزب‌الله «به دنبال تحمیل یک جنگ فرسایشی طولانی، خونین و مستمر برای شکستن روحیه توده اسرائیلی‌ها است.»

سرلشکر «گیورا آیلاند» رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از نبود استراتژی این رژیم در لبنان همانند باریکه غزه سخن گفت و تصریح کرد: ما خواهیم جنگید، اما تا کی؟

او سیاست و رفتار رژیم اسرائیل را «در قبال بخش غیرنظامی فوق‌العاده تهاجمی و توهین‌آمیز و با بخش نظامی ضعیف« دانست و گفت که همه اینها باید برعکس انجام شود.

در همین زمینه، «تامیر هایمن» رئیس موسسه تحقیقات امنیت در دانشگاه تل‌آویو گفت: «اسرائیل ضربه سخت و دردناکی به حزب‌الله وارد کرد و باعث شد که تعادل خود را از دست بدهد، اما به طور موقت».

او درباره حزب الله گفت: «آنها در حال بهبودی هستند، درس می آموزند، صفوف خود را از نو سازماندهی می‌کنند و خود را با شرایط جدید وفق می‌دهند».

پربیننده ترین خبرها