گزارش خبرنگار العالم از آخرین تحولات میدانی و سیاسی لبنان + فیلم

چهارشنبه 25 مهر 1403 - 22:44

رژیم اشغالگر امروز در بیست و چهارمین روز تجاوزگری علیه لبنان، حملات خود را به مناطق جنوب، بقاع و حومه جنوبی بیروت گسترش داد و شمار دیگری از غیرنظامیان را به شهادت رسانده یا زخمی کرد.

العالم - لبنان

حسین الفوانی، خبرنگار شبکه خبری العالم در لبنان در گزارش خود گفت: نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از صبح امروز حملات شدیدی را به ضاحیه جنوبی بیروت به ویژه مجتمع های مسکونی و تجاری در منطقه حاره حریک انجام داد. علاوه بر این، شهر نبطیه نیز شاهد حملات شدید این رژیم بود و در جریان آن، ساختمان شهرداری و شورای شهرداری ها هدف قرار گرفت که تاکنون 12 نفر شهید شده اند و تعداد آنها در حال افزایش است.

وی افزود: امروز هواپیماهای جنگی اسرائیل کمربند آتشی را به تمام معنا در مناطق جنوب، بقاع و ضاحیه جنوبی بیروت ایجاد کردند. پس از آن یک آرامش محتاطانه حاکم شد. در منطقه ضاحیه پس از سه بمباران صبحگانی آرامش شکننده ای برقرار شد.

خبرنگار العالم تصریح کرد: امروز در شمال لبنان، مراسم تشییع پیکر شهدای جنایت دشمن صهیونیستی در شهرک ایگو در ناحیه اهدن در بخش زغرتا برگزار شد. پیکر 23 شهید اهل شهرک جنوبی عیترون در منطقه الکوره در شمال لبنان تشییع شد.

وی گفت: امروز هر از چند گاهی چند پهپاد رژیم صهیونیستی پرواز می کردند و جنگنده های این رژیم بعد از ظهر امروز دوبار دیوار صوتی را شکستند.

خبرنگار العالم درباره شدت نبردها در ساعات آینده گفت: نمی دانیم که امشب (در زمینه شدت نبردها) شب داغی خواهد بود یا شب سردی؟ بنابراین برای قضاوت باید منتظر تحولات در میدان نبرد بود.

وی گفت: در جنوب لبنان، به ویژه در مثلث القزج و عیتا الشعب و رامیا بالگردهای اسرائیلی برای تخلیه کشته ها و زخمی های کمین مبارزان مقاومت اسلامی لبنان علیه یک یگان نظامی صهیونیستی که تلاش می کرد به لبنان نفوذ کند، مستاصل شده اند.

خبرنگار العالم درباره روند تحولات دیپلماتیک در لبنان تصریح کرد: نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با سفیر فرانسه دیدار و درباره آخرین تحولات جاری در لبنان و منطقه به ویژه تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان که روز به روز در حال گسترش است، گفت و گو کرد. ولید جنبلاط رئیس سابق حزب سوسیالیس ترقیخواه دروزی لبنان نیز در منطقه عین التینه با نبیه بری رئیس مجلس لبنان دیدار و در مورد وضعیت کنونی گفت و گو کرد. جنبلاط تاکید کرد که باید قطعنامه 1701 اجرا و ارتش لبنان در جنوب این کشور لبنان مستقر شود و بعد از پایان جنگ، صحبت از گفت وگو در مورد انتخاب رئیس جمهور لبنان مطرح خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها