واکنش صنعا به بمباران یمن/ آمریکا و انگلیس بهای حملات خود را خواهند پرداخت

واکنش صنعا به بمباران یمن/ آمریکا و انگلیس بهای حملات خود را خواهند پرداخت
پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 08:05

منابع یمنی به دنبال حملات جنگنده های آمریکا و انگلیس به صنعا پایتخت یمن برای محافظت از رژیم صهیونیستی خاطرنشان کردند که متجاوزان بهای حملات خود را خواهند پرداخت و پاسخ ما در راه است.

العالم ـ یمن

بنابر این گزارش، رسانه‌های یمنی بامداد امروز (پنجشنبه) از شنیده شدن صدای چند انفجار در شهر صنعا پایتخت یمن در پی حمله هواپیماهای آمریکایی و انگلیسی خبر دادند.

خبرگزاری رسمی یمن (سبا) نیز اعلام کرد که جنگنده‌های متجاوز آمریکایی و انگلیسی در سه نوبت مناطقی از صنعا پایتخت یمن را بمباران کردند.

به دنبال این واقعه مقامات یمنی به حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس واکنش نشان دادند.

نصر الدين عامر معاون رئیس هیئت اطلاع‌رسانی انصارالله یمن گفت: آمریکا بهای حملات تجاوزگرانه خود را خواهد پرداخت.

وی گفت: ما بر موضع ثابت خود در حمایت از غزه و لبنان تاکید می‌کنیم.

علی القحوم عضو دفتر سیاسی انصارالله نیز گفت: حملات تجاوزکارانه به یمن تلاشی ناموفق برای محافظت از «اسرائیل» و بازداشتن ما از حمایت از غزه و لبنان است.

وی افزود: به آمریکایی‌‎ها و انگلیسی‌ها می‌گوییم که توانمندی‌های ما روز به روز در حال افزایش و پاسخ ما در راه است.

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در ادامه گفت: ما بانک اهداف وسیعی از دشمن داریم که آنها باید به دنبال حملات تجاوزکارانه خود، حملات سنگین ما را تحمل کنند.

در همین حال خبرگزاری فلسطینی «سما» روز شنبه (21 مهر ماه) به نقل از وبسایت پایگاه جهانی کشتیرانی « World Cargo» گزارش داد که «بندر ایلات رژیم صهیونیستی به دلیل کاهش 85 درصدی فعالیت خود در نتیجه حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ، اعلام ورشکستگی کرده است».

حملات صنعا به کشتی‌هایی که به مقصد «اسرائیل» در دریای سرخ حرکت می‌کنند حجم تجارت از طریق این بندر را به میزان قابل توجه و چیزی در حدود ۸۵ درصد کاهش داده است. این کاهش قابل توجه حجم تجارت، بندر ایلات را به ورشکستگی سوق داده است.
نیروهای ارتش یمن در حمایت ملت ومقاومت غزه متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

پربیننده ترین خبرها