دانشگاه کلمبیا آمریکا، استاد طرفدار اسرائیل را تعلیق کرد

دانشگاه کلمبیا آمریکا، استاد طرفدار اسرائیل را تعلیق کرد
پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 12:55

دانشگاه کلمبیا (نیویوروک) آمریکا برای اولین بار، استاد طرفدار اسرائیل را به دلیل «آزار، اذیت و ارعاب» کارمندان حامی فلسطین، به طور موقت تعلیق کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری اسپانیایی افه، شای داویدای استادیار دانشکده بازرگانی دانشگاه کلمبیا به موجب «آزار، اذیت و ارعاب» مکرر کارمندان شرکت‌کننده در تظاهرات حمایت از فلسطین به طور موقت از کار تعلیق شد.

این ممنوعیت فعالیت ابتدا توسط شخص داویدای علنی و سپس توسط یکی از رسانه‌های شرکتی دانشگاه موسوم به کلمبیا اسپکتاتور (Columbia Spectator) تایید شد.

داویدای از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، به شخصیتی تفرقه‌انگیز در محوطه این دانشگاه تبدیل شده است. او همچنین از خانه عالی مطالعات به دلیل اجتناب از رسیدگی کافی به اعتراض‌های حمایت از فلسطین که آن را «یهود ستیزانه» و «حمایت از تروریسم» می‌دانست، انتقاد کرد.

به گزارش بخش اسپانیایی تارنمای المیادین، داویدای همچنین ویدئوهایی از فعالان دانشجویی و مدیران ضبط کرده تا به صورت برخط به اشتراک بگذارد؛ منتقدان او به موجب اینگونه اقدامات معتقدند این استاد دانشگاه، از مرز بین مدنیت و سیاست عبور کرده است.

این برای نخستین بار است که دانشگاه معروف کلمبیا پس از متهم شدن به مخالفت با ممنوعیت برگزاری تظاهرات حمایت از فلسطین- پس از چند هفته تکرار- یک استاد را به دلیل داشتن ایده‌های افراطی طرفدار اسرائیل تحریم می‌کند.

به گزارش ایرنا،‌ در طول یکسال گذشته و از زمان آغاز جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی علیه غزه، پردیس‌های برخی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا به تظاهرات‌هایی پیوسته‌اند که دانشجویان آن‌ها، پایان فوری جنگ غزه و توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی را خواستار هستند.

دانشگاه کلمبیا به عنوان یکی از مطرح‌ترین دانشگاه‌های آمریکا به کانون این تجمع‌ها تبدیل شد که اعتراض دانشجویان آن به سرعت به سایر دانشگاه‌ها سرایت کرد.

پربیننده ترین خبرها