نقش شیطانی آمریکا در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی+ویدیو

جمعه 27 مهر 1403 - 13:46

آمریکا از زمان پیدایش رژیم صهیونیستی و از زمان توفان الاقصی بر جنایات این رژيم  سرپوش سیاسی گذاشته و با پشتیبانی لجستیکی، اطلاعاتی و رسانه‌ای همواره از این رژیم حمایت می کند.

العالم آمریکا

آمریکا از بدو تشکیل رژیم صهیونیستی با گذاشتن «سر پوشش سیاسی» بر جنایات رژیم صهیونیستی ُ حامی اصلی انعقاد بسیاری از قراردادهای عادی سازی بین این رژیم و کشورهای عربی بوده است.

آمریکا از زمان عملیات طوفان الاقصی، از رژیم صهیونیستی حمایت کامل لجستیکی، رسانه ای و اطلاعاتی می کند.و جو بایدن رییس جمهوری امریکا شخصا از سرزمین های اشغالی دیدار کرده و به دنبال آن، وزیر امور خارجه و وزیر دفاع آمریکا ، برای حمایت سیاسی از رژیم اشغالگر چندین بار از این سرزمین دیدار کردند .

وتوی آمریکا، هر زمان که لازم بود سپر رژیم صهیونیستی بود. بر اساس آمار رسمی، بیش از 50 باراز این وتو به نفع رژیم اشغالگر استفاده شد.

امریکا تظاهرات مردم امریکا در حمایت از فلسطین را در خاک خود با خشونت و بازداشت سرکوب کرد، اما نتوانست اعتراضات را متوقف کند.

آمریکا ساعاتی پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در 8 اکتبر 2023، ناوها و هواپیماهای جنگی به این منطقه ارسال و آمادگی خود را برای ارائه هر آنچه مورد نیاز رژیم صهیونیستی است اعلام کرد.

برخی رسانه‌های آمریکایی با انتشارگزارشی از دانشگاه براون تأکید کردند که آمریکا تنها در یک سال از آغاز طوفان الاقصی، رکوردی کمتر از 17.9 میلیارد دلار برای کمک‌های نظامی به رژیم اشغالگر هزینه کرده است.

بر اساس گزارش‌های آمریکایی، دولت بایدن در مدت یک سال از آغاز طوفان الاقصی، بیش از 100 کمک نظامی به رژیم اشغالگر انتقال داده که تنها دو مورد از آنها با تصویب کنگره و در مجموع حدود 250 میلیون دلار بوده است

بر اساس اطلاعات کنگره تحقیقات آمریکا تا ابتدای سال 2023 مبلغ 260 میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی کمک کرده است.

بیشتر تسلیحات آمریکایی تحویلی به رژیم صهیونیستی افزون بر 4 میلیارد دلار برای نوسازی گنبد آهنین، سامانه های دفاع موشکی و سوخت هواپیما، مهماتی شامل گلوله های توپخانه و بمب های زیرزمینی با دو هزار پوند وزن است .

پربیننده ترین خبرها