۳۸۰مین روز نسل کشی در غزه/ ارتش صهیونیستی بیت لاهیا را به خاک وخون کشید

۳۸۰مین روز نسل کشی در غزه/ ارتش صهیونیستی بیت لاهیا را به خاک وخون کشید
يکشنبه 29 مهر 1403 - 09:19

در تداوم نسل کشی غیر نظامیان در نوار غزه توسط ارتش صهیونیستی، این جنگ وارد سیصد و هشتادمین روز خود شد و این رژیم اشغالگر سری حملات خشونت آمیز دیگری را به جنوب شهر غزه انجام داده است.

العالم - فلسطین اشغالی

در پی این حملات وحشیانه، هواپیماهای اشغالگران صهیونیست جنایت هولناک دیگری را در "بیت لاهیا" مرتکب شدند که طی آن 73 فلسطینی به شهادت رسیده و ده ها تن دیگر مفقود گردیدند.

در "جبالیا" نیز،تانک‌های اشغالگران با نفوذ به بزرگترین اردوگاه پرجمعیت آوارگان فلسطینی در نوار غزه، و کشتار غیر نظامیان و بمباران خانه‌های آنان، به جنایات پی در پی خود و محاصره مداوم مردم این منطقه برای شانزدهمین روز متوالی ادامه داده اند.

ارتش اشغالگر در این اردوگاه به شکنجه و دستگیری غیر نظامیان و آوارگان فلسطینی، اقدام نموده و صدها نفر از آنها را وادار به ترک اجباری محل سکونتشان کرده است.

همچنین با توجه به کارزار نسل کشی صهیونیستها در شمال نوار غزه ، این اشغالگران، ساکنان فلسطینی را که اصرار بر ماندن در خانه های خود در این منطقه دارند از غذا و آب آشامیدنی محروم کرده و از ورود و رسیدن کمک ها به آنها به ویژه در مناطق جبالیا، بیت لاهیا و بیت حانون جلوگیری می نماید، تا جائیکه بخش بهداشت و درمان این منطقه با یک بحران ویرانگر وجدی مواجه گشته است.

لحظه به لحظه با تحولات جنگ علیه غزه

۲۲:۰۷ | حملات دریایی و هوایی یمن علیه تل آویو با شدت بیشتری ادامه می یابد

عبدالملک حوثی رهبر انصارالله یمن وعده داد که عملیات دریایی و موشک باران یا حمله پهپادی به مواضع دشمن صهیونیستی برای یاری فلسطین با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

۲۱:۰۹ | جزییاتی از تیپ 401 و فرمانده آن که در عملیات قسام کشته شد

تیپ زرهی 401 رژیم صهیونیستی که فرمانده آن در عملیات امروز (یکشنبه) قسام کشته شد، پیشرفته‌ترین تانک‌های اسرائیلی شامل مرکاوا 4 و مرکاوا پارک را در اختیار دارد.

20:40|تصویر فرمانده تیپ ۴۰۱ ارتش رژیم صهیونیستی که در جبالیا کشته شد

شهردار "دالیه الکرمل" در پیامی در توییتر اعلام کرد که فرمانده تیپ ۴۰۱ ارتش رژیم صهیونیستی در حادثه‌ای سخت در جبالیا در شمال باریکه غزه کشته شده است.

18:48| هلاکت ۴ افسر اسرائیلی از جمله فرمانده تیپ ۴۰۱ در جبالیا

منابع عبری زبان اعلام کردند بر اثر انفجار یک خودروی زرهی در جبالیا در شمال باریکه غزه و دو عملیات تک‌تیراندازی، ۴ افسر اسرائیلی از جمله فرمانده تیپ زرهی ۴۰۱ کشته شدند.


۱۷:۴۵| هلاکت چند افسر عالیرتبه صهیونیست در پی وقوع «دو حادثه امنیتی سخت» در غزه و شمال سرزمین های اشغالی

منابع عبری زبان در رابطه با جزئیات حادثه امنیتی برای نیروهای اشغالگر اسرائیلی که در جبالیا در شمال باریکه غزه رخ داد، اعلام کردند که در این حادثه یک خودروی زرهی منفجر شد که در آن شماری از افسران ارشد ارتش حضور داشتند.


17:00| رسانه های صهیونیستی از برخورد مستقیم یک پهپاد در حیفا خبر دادند.

حيفا

16:14|حزب‌الله در ١٣ عملیات مواضع صهیونیست‌ها را موشک‌باران کرد

حزب‌الله لبنان در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لبنان با ١٣ عملیات مواضع ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.

گالری

14:45| زخمی شدن ٢۶ نظامی صهیونیستی در ٢۴ ساعت گذشته/ حمله راکتی قسام به بولدوزر نظامی اسرائیلی

- ارتش رژیم صهیونیستی به رغم سانسور شمار تلفات و کشته‌های نظامیان این رژیم اعتراف کرد که ٢۶ نظامی این رژیم در مناطق مختلف نبرد در ٢۴ ساعت گذشته زخمی شده‌اند.

گالری

13:34 | نسل کشی در غزه/ شکایت مجدد نیکاراگوئه علیه آلمان در دادگاه بین المللی لاهه!

کارلوس خوزه آرگوئلو گومز، سفیر نیکاراگوئه در هلند، گفت که کشورش مجددا پرونده ای را در دیوان بین المللی دادگستری علیه آلمان به اتهام "دست داشتن در نسل کشی فلسطینیان در غزه" بر اساس تداوم تدارکات تسلیحاتی اسرائیل از سوی برلین تشکیل دهد. (جزئیات بیشتر)

13:23 | سرایا القدس" تانکها و خودروهای اسرائیلی را در مرکز اردوگاه جبالیا منهدم کرد

گردان های "قدس" موسوم به "سرایا القدس"، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از هدف قرار دادن خودروها و تانکهی اسرائیلی در مرکز اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه خبر داد. (جزئیات بیشتر)

48913:231

12:37 | هم اکنون حضور ایتامار بن گویر، وزیرافراطی رژیم صهیونیستی در راستای جنگ مذهبی در کنار دیوار براق واقع در قدس اشغالی

1

11:28 | گزارش العالم از شهادت 100 فلسطینی در جنایت جدید صهیونیست‌ها در بیت‌لاهیا

خبرنگار العالم در باریکه غزه گزارش داد که اردوگاه جبالیا در شمال این باریکه از شب گذشته در معرض عملیات نسل‌کشی از سوی صهیونیست‌ها قرار گرفت. جنگنده‌های ارتش اشغالگر از روز گذشته خانه‌های شهروندان و مناطق مسکونی را بمباران کردند و شهروندانی که قصد خروج از اردوگاه دارند، نیز هدف قرار دادند. (جزئیات بیشتر)

11:27 | شوک اسرائیل از حمله مقاومت به منزل نتانیاهو روند حملات این رژیم به لبنان را تغییر داد به گزارش خبرنگار شبکه ی العالم در لبنان، "عملیات مبارزان مقاومت در هدف قرار دادن محل سکونت بنیامین نتانیاهو،با پهپاد نحوه ی حملات "اسرائیل"به لبنان را از حالت تهاجمی به حالت تدافعی تغییر داده است.

(جزئیات بیشتر)

10:15 | وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد با جان باختن یک جوان فلسطینی که توسط یک خودروی اسرائیلی درمنطقه "عنابتا" زیر گرفته شد، تعداد شهدای کرانه باختری ازآغاز جنگ تاکنون به 759 نفر از جمله 18 زن و 165 کودک افزایش یافت.

09:40 | تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین های اشغالی به خشونت کشیده شد هزاران اسرائیلی بار دیگر با حضور مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای حمایت از مبادله اسرا با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تظاهرات کردند و علیه نتانیاهو شعار دادند. (جزئیات بیشتر)

4

09:36 | ۷۸ شهید و ۱۰۰ زخمی در جنایت جدید صهیونیست‌ها در حمله به بیت‌لاهیا

ارتش اشغالگر صهیونیستی در ادامه حملات خود در شمال غزه، چندین آپارتمان مسکونی را در شهر بیت لاهیا بمباران کرد که این جنایت تاکنون 73 شهید در پی داشته است. (جزئیات بیشتر)

09:09 | تصاویر اولیه از کشتار هولناک اشغالگران رژیم صهیونیستی درمنطقه "مشروع بیت لاهیا" در شمال غزه که در آن بیش از 73 فلسطینی به شهادت رسیدند که اکثریت آنها کودکان و زنان بودند.

1

09:01 |حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به یک هدف حیاتی در جولان اشغالی + فیلم

مقاومت اسلامی عراق باصدور بیانیه ای اعلام کرد یک هدف حیاتی در جولان اشغالی را سحرگاه شنبه هدف حمله ی پهپادی خود قرار داده است. (جزئیات بیشتر)

08:05 | براساس گزارش‌های واصله، توپخانه ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی اردوگاه جبالیا واقع در شمال باریکه غزه را هدف قرار داد

07:44 | حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به سرزمین های اشغالی مقاومت اسلامی عراق با انتشار ویدیویی از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی خبر داد.

1

06:56 | مقام حماس: جنایت رژیم صهیونیستی نشانگر ظهور نازیسم مدرن است «خلیل الحیه» مقام ارشد حماس شنبه شب در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه گفت: جنایت بیت لاهیا نشانگر ظهور نازیسم مدرن است. (جزئیات بیشتر)

06:38 | شهادت ۲۸ هزار زن و کودک فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه

از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) سال گذشته تاکنون بیش از ۲۸ هزار زن و کودک در حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه شهید شدند.

(جزئیات بیشتر)

06:30 | بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در دیر البلح

ارتش اشغالگر صهیونیستی پس از کشتار امشب در بیت لاهیا، چادرهای آوارگان فلسطینی در دیر البلح در مرکز نوار غزه را هم بمباران کرد که بر اثر آن شمار زیادی زخمی شدند.

1

06:27 | انفجار خودرو در تل آویو

منابع عبری زبان از انفجار یک خودرو در منطقه «بتاح تکفاح» در تل آویو خبر دادند.

این منابع عنوان کردند که علت و انگیزه‌های این انفجار فعلا مشخص نیست.

این در حالی است که برخی منابع نیز مدعی شدند که این حادثه جنایی بوده و ارتباطی به عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان ندارد.

1

05:27 | ادعای حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در برلین و خنثی سازی آن

پلیس آلمان مدعی شد که یک شهروند لیبی را به اتهام تلاش برای حمله به سفارت رژیم اسرائیل در برلین بازداشت کرده است.

01:29 | به گزارش رسانه های فلسطینی، تانک های ارتش صهیونیستی به شدت غرب "بیت لاهیا" در شمال غزه را بمباران کرده و به سوی ساکنان آن آتش گشوده اند.

00:38 |‌ جنگنده‌های اشغالگر اسرائیلی به غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه حمله کردند.

00:37 |‌ نیروی هوایی اشغالگر صهیونیستی چادرهای اسکان آوارگان فلسطینی در "دیرالبلح" واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کرد.

00:37 | جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب غربی و غرب و شمال شهر غزه حمله کردند.

00:32 | جنبش حماس با بیان اینکه اشغالگر اسرائیل "در قتل‌عام‌ها و جنایاتی که شبانه‌روز مرتکب می‌شود، با زمان مسابقه می‌دهد"،گفت "سکوت اعراب و عجز وناتوانی سازمانهای بین المللی این دشمن فاشیست جنایتکار را به ارتکاب جنایات و قتل‌عام‌های بیشتر شمال نوار غزه ا وتخلیه ی ساکنان آن،تشویق کرده است".

این جنبش در بیانیه‌ای درباره کشتار "بیت لاهیا" از کشورهای عربی و اسلامی، سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی خواست تا "اقدام مؤثری برای توقف این هولوکاست مرتکب شده توسط نئونازی‌های صهیونیست که پیامدهای بزرگی بر امنیت و صلح منطقه خواهد داشت، انجام دهند".

همچنین در این بیانیه ی حماس، از ملت‌های عرب و اسلامی و آزادگان جهان خواسته شده است تا فشار بیشتری بر سیستم‌ها و سازمان‌های بین‌المللی وارد کنند تا از چهارچوب محکوم نمودن صرف فراتر رفته و مسئولیت بیشتری در توقف این هولوکاست بر عهده بگیرند.

00:30 | "محمود بصل"، سخنگوی بخش دفاع غیرنظامی در غزه گفت "ارتش اشغالگر به محاصره اردوگاه جبالیا ادامه داده و همه کسانی که سعی می کنند برای تهیه غذا بیرون بروند، را می کشد.

00:27 |‌ رسانه های فلسطینی به نقل از رئیس بیمارستان کمال عدوان، دکتر حسام ابو صفیه،اعلام کرده اند که وضعیت بیمارستان به حدی رسیده که ناچارند مجروحان را تفکیک و درمان کنند و به همین سبب بسیاری از مجروحان به دلیل عدم توانایی ما در رسیدگی به آنها جان باخته اند.

00:26 |‌ در قتل عام هولناک ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در اواخر شامگاه شنبه و بمباران محله مسکونی در منطقه "بیت لاهیا" در شمال نوار غزه، بیش از 73 فلسطینی شهید و ده ها تن دیگر زخمی و زیر آوار مانده ویا مفقود شده اند.

پربیننده ترین خبرها