جهاد اسلامی: 400 هزار فلسطینی بدون حداقل نیازهای زندگی در شمال غزه محاصره شده‌اند

جهاد اسلامی: 400 هزار فلسطینی بدون حداقل نیازهای زندگی در شمال غزه محاصره شده‌اند
يکشنبه 29 مهر 1403 - 12:04

جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز یکشنبه در واکنش به جنایات جدید صهیونیست‌ها در بیت لاهیا واقع در شمال نوار که به شهادت 73 نفر منجر شد بیانیه‌ای صادر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

در بیانیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین آمده است که بیش از دو هفته است که رژیم جنایتکار صهیونیستی به محاصره مناطق وسیعی در شمال نوار غزه ادامه می‌دهد و نزدیک به 400 هزار فلسطینی را بدون حداقل نیازهای زندگی محاصره کرده و عمداً بیمارستان‌ها را بمباران و مردم را در جاده‌ها به قتل می‌رساند و اکنون جاده‌ها پر از پیکر شهدا است.

جهاد اسلامی افزود که این سطح جدید از جنایت در اجرای جنگ نسل کشی و پاکسازی قومی علیه ملت فلسطین همزمان با اعلام طرح صهیونیست‌ها موسوم به "طرح ژنرال ها" که هدف آن کشتن تمام جنبه های زندگی در شمال نوار غزه است، رخ می‌دهد.

جهاد اسلامی اظهار داشت که دولت آمریکا مسئول این جنایت است؛ زیرا این کشور است که این جنگ را مدیریت می‌کند و به آن نظارت دارد و تمام سلاح‌های کشتار جمعی را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد، پوشش سیاسی و نظامی برای آن فراهم می‌کند و به آن زمان کافی می‌دهد تا به جنایاتش ادامه دهد.

این جنبش همچنین نهادهای بین المللی و در راس آن دیوان بین المللی دادگستری را مسئول ناکامی و ترس این نهاد در وادار کردن دشمن صهیونیستی به توقف جنایات و ناکامی دادگاه کیفری بین‌المللی در صدور حکم بازداشت علیه جنایتکاران جنگی عنوان کرد.

از عملیات طوفان الاقصی 380 روز می‌گذرد و حملات صهیونیست‌ها به مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد و ارتش اشغالگر صهیونیستی با بمباران خانه‌های فلسطینیان در بیت‌لاهیا واقع در شمال نوار غزه به‌طرز جنون‌آمیزی، نشان داد که برای ارتکاب جنایت، هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد.

منابع پزشکی در ابتدا اعلام کردند که در این حملات 15 نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند که حال شماری از آنان وخیم است، با این حال ساعتی بعد از این جنایت، حجم و گسترده حملات مشخص گردید و بنا به آمار رسمی، در این جنایت، 73 تن شهید شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها