حماس: ما تنها به شرط توقف تجاوز و عقب نشینی کامل آتش‌بس را می پذیریم

حماس: ما تنها به شرط توقف تجاوز و عقب نشینی کامل آتش‌بس را می پذیریم
سه شنبه 1 آبان 1403 - 09:56

سامی ابوزهری، رئیس بخش سیاسی برون مرزی حماس، به پیشنهاد "رونن بار"، رئیس شین بت مبنی بر "آتش‌بس موقت" و "آزادی برخی از زندانیان بدون خروج ارتش صهیونیستی از نوار غزه"،پاسخ داد.

العالم - فلسطین اشغالی

سامی ابوزهری در اظهارات تلویزیونی گفت "زمانی که پیشنهادی رسما به ما ارائه شود، ما نظر خود را در مورد آن اعلام خواهیم کرد، و این فریبکاری دیگری از سوی اسرائیل است، زیرا این طرح آتش بس آنان، تنها به قصد بازگرداندن تدریجی سربازان خودشان است، در عین حالی که همچنان به کشتار و جنایات در غزه و انجام "هولوکاست دیگر" علیه مردم ما در جبالیا، ادامه داده و می دهد.

وی تاکید کرد "موضع جنبش حماس در قبال هرگونه توافقی که تضمین کننده پایان نسل کشی مردم فلسطین و خروج کامل صهیونیستها از نوار غزه و یک توافق مبادله ی جدی نباشد،پیش نخواهیم رفت".

از سوی دیگر این مقام حماس با اشاره به دست برنداشتن صهیونیستها از انتشار عکس ها و فیلم های بیشتر مربوط به شهادت "یحیی السنوار" افزود "اشغالگران از اینکه نحوه ی شهادت "سنوار" و تصاویری که در لحظات اولیه از وی گرفته شده، او را به عنوان یک اسطوره و الگوی الهام بخش برای مردم فلسطین و جهان معرفی کرده است، شوک زده اند، اسرائیلی ها با انتشار این عکس‌ها، متوجه اشتباه خود شده‌اند و سعی دارند تا با پخش کلیپ‌های ویدیویی بیشتر که برخی از آنها با آنچه در ابتدا منتشر شده مغایرت دارد، بر این جنایت بزدلانه ی خود سرپوش گذاشته و در مورد ماجرای شهادتش جنجال ایجاد کند".

وی با بیان اینکه شهید "سنوار" الگوی کمیاب و استثنایی از مجاهدی است که تا آخرین نفس با شجاعت وصف ناپذیری جنگیده است، خاطرنشان کر "تصاویر شهادت قهرمانانه ی او ؛ زلزله بزرگی را در هوشیاری عربی ایجاد کرد و "سنوار"پس از شهادتش همانگونه که در دوران حیاتش بوده ،منبع الهام باقی خواهد ماند.

پربیننده ترین خبرها