دیدار و گفت‌و‌گوی عراقچی با ولیعهد کویت/ تحویل پیام پزشکیان به شیخ صباح

دیدار و گفت‌و‌گوی عراقچی با ولیعهد کویت/ تحویل پیام پزشکیان به شیخ صباح
سه شنبه 1 آبان 1403 - 14:16

وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به کویت شیخ صباح الخالد الحمد الصباح ولیعهد دولت کویت دیدار و گفتگو کرد.

العالم - ایران

وزیر امور خارجه ایران که در ایستگاه دوم دور پنجم سفرهایش به منطقه برای رایزنی درباره تحولات منطقه در کویت حضور دارد امروز با ولیعهد کویت دیدار و پیام پزشکیان به امیر کویت را تحویل وی داد.

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که در مقصد دوم دور پنجم سفرهایش به منطقه و پس از سفر به منامه در کویت حضور دارد، پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) اول آبان‌ماه با شيخ صباح الخالد الحمد الصباح ولیعهد دولت کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این سفر پیام مسعود پزشکیان خطاب به امیر کویت را تحویل ولیعهد کویت داد.

وزیر امور خارجه را در این سفر اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه و محمد علی‌بک دستیار وزیر و مدیرکل خلیج‌فارس وزارت امور خارجه همراهی می‌کند.

عراقچی صبح امروز در جمع خبرنگاران در کویت در پاسخ به سؤالی درباره پیام شفاف ایران به رهبران کشورهای حوزه خلیج‌فارس و پیامی که قرار است در دیدار با امیر کویت اعلام کنید چیست؟ گفت: پیام ما کاملاً شفاف و روشن است و این‌جا هم اعلام کردم. رژیم صهیونیستی به دنبال گسترش جنگ به منطقه است و باید جلوی این فاجعه را در منطقه بگیریم.

وی با بیان اینکه وضعیت در غزه و لبنان بحرانی است و باید حملات اسرائیل متوقف شود،‌ تصریح کرد: سیاست حسن همسایگی در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران با قوت ادامه خواهد یافت. این سه پیامی است که به همه کشورهای منطقه دادم و امروز هم در کویت درباره آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین در این گفت‌وگو اعلام کرد که از نزدیک تحرکات پایگاه‌های آمریکا در منطقه را رصد می‌کنیم و مراقب همه حرکات و پروازهای آنها هستیم و اطلاعاتی که در این خصوص درباره پایگاه آمریکا در کویت داریم را به مسئولان کویتی منتقل خواهم کرد.

وی پس از آن هم با حضور در وزارت امور خارجه کویت با همتای کویتی دیدار کرد.

عراقچی دیروز هم در سفری چند ساعته به منامه پایتخت بحرین با پادشاه و وزیر خارجه این کشور درباره اوضاع جاری در منطقه و تلاش‌ها برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تجاوزات این رژیم به لبنان به گفت‌وگو پرداخت.

لبنان، سوریه،‌ عربستان سعودی، قطر، عراق، عمان،‌ اردن،‌ مصر و ترکیه نیز مقاصد سفرهای قبلی عراقچی به منطقه بودند.

پربیننده ترین خبرها