بحران خاموش در ارتش اسرائیل

"سربازان بازگشته از غزه همگی دچار آسیب روانی اند"

سه شنبه 1 آبان 1403 - 20:17

مجله ی اسرائیلی"حا ماكوم" مجله Ha-Makom در گزارشی نوشت :"پس از گذشت یک سال از ارتکاب نسل کشی صهیونیستها در غزه، سربازان اسرائیلی دستور بازگشت به باریکه غزه برای جنگ را رد می کنند و بسیاری از آنان افسرده و دچار آسیب دیدگی روانی شده اند. 

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش این مجله، هنگامی که اخیرا به یک جوخه 30 نفره از سربازان تیپ "ناحال" اسرائیل دستور داده شد که برای آخرین دوره ی سربازی، باید به غزه بروند ، تنها ۶ نفر آنان مخالفتی نکردند.

روزنامه‌ های عبری زبان، به نقل از نیروهای اشغالگر اسرائیل فاش کرده اند که هزاران سرباز ارتش صهیونیستی در نتیجه تجربیات خود در جنگ غزه به شدت از اختلالات استرس و مشکلات سلامت روان رنج می‌برند، و تحت مراقبت قرار گرفته اند.

در همین رابطه، مادر یک سرباز اسرائیلی بنام "إليران مزراحي" که خودکشی کرده، به سی ان ان گفته است " فرزندم بعد از آنکه از غزه بازگشته ، بدلیل آنچه که در سایه ی جنگ در آنجا به چشم خود دیده، دچار آسیب روانی شده و انگار که به شخص دیگری تبدیل شده است".

خواهر این سرباز نیز اینگونه اذعان داشته که "به خاطر ارتش و این جنگ اسرائیل در غزه، برادرم دیگر در میان ما نیست".

مزراحی که 186 روز را با بولدوزر D-9 کار کرده ، مورد اصابت گلونه ی آرپی جی رزمندگان مقاومت قرار گرفته و پس از انتقال برای درمان، تشخیص داده شد که او در اثر ترس و آن آسیب دیدگی در ماه آوریل گذشته، مبتلا به بیماری اضطراب روانی شده و از آن زمان شروع به درمان هفتگی کرد و تنها دو روز قبل از بازگشت به غزه خودکشی کرد.

به گفته ی یک پزشک اسرائیلی، اشغالگران صهیونیست هیچ آماری از تعداد سربازان خودکشی کرده ی خود اعلام نمی کنند، و به همین دلیل بسیاری از پزشکان به سرکردگان این رژیم هیچ اعتمادی ندارند.

بنا به اظهارات سربازان اسرائیلی که در غزه جنگیده اند، آنان شاهد وحشت‌هایی بوده‌اند که جهان خارج از آن واقعا قابل درک نیست.

پربیننده ترین خبرها