یگان های حزب الله عملیات‌ جاسوسی و خرابکاری در حومه جنوبی بیروت را خنثی کردند

یگان های حزب الله عملیات‌ جاسوسی و خرابکاری در حومه جنوبی بیروت را خنثی کردند
پنج‌شنبه 3 آبان 1403 - 10:27

یگان‌های حزب الله عملیات جاسوسی، خرابکاری، سرقت و قاچاق مواد مخدر را در حومه جنوبی بیروت، خنثی کردند.

العالم - لبنان

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت: در آرامش محتاطانه‌ای که در روزهای گذشته در حومه جنوبی بیروت حاکم بود، تعداد زیادی از اصحاب رسانه برای مستندسازی آنچه دشمن تخریب کرده بود، اوضاع را به تصویر کشیدند.

این روزنامه خاطرنشان کرد: خلاهای امنیتی بزرگی که در آغاز این جنگ رخ داد، یگان‌های امنیتی حزب‌الله را هوشیارتر کرد.

الاخبار خاطرنشان کرد که حزب‌الله افراد زیادی را به دلیل انجام اقدامات مشکوک دستگیر کرده است. برخی از خارجی‌ها و لبنانی‌های در حال فیلم‌برداری تحت عنوان اصحاب رسانه بودند لذا علی‌رغم این که به احتمال قوی از عوامل یا مأموران اسرائیل یا سرویس‌های اطلاعاتی خارجی بودند، حزب‌الله با آن‌ها برخورد نکرد اما تلاش‌های امنیتی خصمانه آنها را متوقف نمود، به‌ویژه که همه دستگیرشدگان هیچ خانه یا کسب‌وکاری در منطقه ندارند و نزدیک شدن آنها به چنین منطقه خطرناکی، بسیار سؤال‌برانگیز است به‌خصوص کسانی که حتی روزنامه‌نگار هم نیستند.

این روزنامه اطلاعاتی درخصوص تعدادی از دستگیرشدگان را فاش کرد، که به این شرح است:

۱-دستگیری فردی به نام ح. ح. ز (لبنانی) که پس از فیلمبرداری مخفیانه از تعدادی ساختمان در منطقه غبیری از داخل یک خودرو، بلافاصله پس از دیدن اعضای حزب‌الله، اقدام به فرار کرد و در منطقه «شیاح» دستگیر شد. وی یک لپ‌تاپ، 3 گوشی همراه، حدود 5500 دلار و اسناد نقل و انتقالات نقدی به همراه داشت که پس از دستگیری از وی کشف و ضبط شد. بررسی فنی گوشی‌های در اختیار وی نشان داد که وی با شماره‌های خارجی پاکستان و کشورهای آفریقایی در ارتباط و همچنین عضو گروه‌های اسرائیلی در واتس آپ بوده است.

۲-دستگیری غیث م. ر. با تابعیت سوری که در جریان تحقیقات مشخص شد از اعضای گروه تروریستی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» (صقور الشمال) است. وی پس از گذراندن دوره‌های ویژه در ادلب، یک ماه پیش به لبنان آمده و توسط اعضای حزب‌الله به نیروهای امنیتی لبنان تحویل داده شد.

روزنامه الاخبار خاطرنشان کرد که نیروهای حزب‌الله در چارچوب تامین امنیت اجتماعی نیز اقدامات زیادی برای کاهش سرقت و تجارت مواد مخدر انجام دادند و با افرادی که جنگ را فرصتی برای به دست آوردن غنایم، دزدی، قاچاق کالا و تجارت مواد مخدر می‌دانستند، مقابله کردند به طوری که روزانه ده‌ها سارق، قاچاقچی و فروشنده مواد مخدر دستگیر می‌شوند.

این نشریه درباره شاخص‌ترین اقدامات حزب الله در این زمینه به دستگیری فردی به نام شاهر م. (با ملیت سوری) اشاره کرد که توسط حزب‌الله به اطلاعات ارتش تحویل داده شد. وی اعتراف کرد که برای فروشندگان عمده مواد مخدر در منطقه کار می‌کند و مبلغی بالغ بر 150 هزار دلار نزد وی کشف شد. وی در بررسی‌های انجام شده اعتراف کرد که در حال خرید مقادیر زیادی مواد مخدر برای قاچاق و فروش بوده است.

پربیننده ترین خبرها