عملیات کماندویی اردنی‌ها رعشه به جان صهیونیست‌ها انداخت + فیلم

پنج‌شنبه 3 آبان 1403 - 18:27

به گزارش العالم، مردم اردن همواره حمایت خود را از آرمان فلسطین و مقاومت نشان داده‌اند و آخرین عملیات اردنی‌ها منجر به کشته و زخمی شدن بسیاری از نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست شد.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرنگار العالم گزارش داد که حضور دو فدایی اردنی صحنه‌ای در گذرگاه کرامه واقع در مرز فلسطین اشغالی و اردن خلق کرد که امنیت رژیم اشغالگر را به خطر انداخت.

وی افزود که تامین امنیت مرز اردن با کرانه باختری به بزرگترین نگرانی رژیم اشغالگر تبدیل شده است چرا که این امر مستلزم استقرار تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست در این مرز است و به گفته کارشناسان نظامی فعلا کنترل آن امکان پذیر نیست.

پیشتر جبهه اردن شاهد یک رشته عملیات از جمله حمله 22 مارس سال جاری بود که اشغالگران اعلام کردند دو مبارز اردنی را پس از عبور از مرز اردن در حال حرکت به سمت سرزمینهای اشغالی فلسطین، در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین «بتسائیل» دستگیر کرده‌اند.

سال ها قبل از آن، در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۷ نیز یک جوان اردنی موفق شد مخفیانه از مرز اردن وارد سرزمینهای اشغالی شود.

همچنین در 22 مارس 1997 احمد الدقامسه سرباز انقلابی در حین انجام خدمت سربازی در منطقه الباقوره به سوی شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه تیراندازی کرد و 7 تن از آنان را به هلاکت رساند و تعدادی دیگر را مجروح کرد.

در آوریل 1997 هم یک زن جوان اردنی هنگام عبور از مرز اردن موفق به قاچاق اسلحه و بستن آن به پای خود شد و با تیراندازی به سوی نظامیان اشغالگر تعدادی از آنها را مجروح کرد و سپس دستگیر شد.

پیش از آن، در 8 فوریه 1991، دانشجویان دانشکده شریعت دانشگاه اردن پس از نفوذ از سمت وادی عربه، عملیات کیفی انجام دادند.

در 13 نوامبر 1990 یک جوان اردنی با بستن اسلحه به پای خود توانست یک افسر پلیس اسرائیلی را به هلاکت رساند.

به گفته تحلیلگران، مبارزان اردن تاکنون توانسته‌اند بارها عملیات ضد صهیونیستی انجام دهند که می‌تواند الگوی خوبی برای الهام گرفتن سایرین باشد.

این نوع عملیاتها، علی‌رغم تعداد کم، به علت شکست امنیتی اشغالگران در مرز مشترک با اردن، فشار زیادی بر رژیم صهیونیستی تحمیل می‌کند.

مردم اردن بارها در تظاهرات گسترده علیه جنایات اسرائیل خشم خود را ابراز کرده‌اند.

آنها همچنین در تظاهرات خود خواستار تحریم کالاهای اسرائیلی و لغو معاهده وادی عربه شدند تا دولت خود را به سوی اعمال فشار به اسرائیل برای توقف تجاوز به غزه و لبنان سوق دهد.

پربیننده ترین خبرها