لحظه به لحظه با جنگ غزه ... ادامه جنایت‌های رژیم اشغالگر در ۳۸۵مین روز

لحظه به لحظه با جنگ غزه ... ادامه جنایت‌های رژیم اشغالگر در ۳۸۵مین روز
جمعه 4 آبان 1403 - 08:32

در ۳۸۵ مین روز جنگ باریکه غزه، نسل کشی و کوچ اجباری فلسطینی ها توسط ارتش رژيم اشغالگر اسرائیل در شمال نوار غزه برای بیست و یکمین روز ادامه دارد به گونه‌ای که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل شامگاه پنج‌شنبه  با بمباران 11 خانه در محله الهوجا در اردوگاه جبالیا بیش از ۱۵۰ نفر را شهید و زخمی کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

هیئتی از رهبران جنبش حماس روز پنجشنبه به ریاست خلیل الحیه، رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش، در یک سفر فوری به قاهره، پایتخت مصر سفر کردند. به گفته العربی الجدید این دیدار که به درخواست مصر و در پی تماس‌های تلفنی چندین نفر انجام شد، حدود پنج ساعت به طول انجامید و پیشنهادات آمریکا و مصر درباره آتش بس در باریکه غزه و تبادل اسرا بررسی کرد.

این جنبش در دیدار با مقامات دستگاه اطلاعاتی مصر و سرلشکر حسن رشاد و رئیس جدید آن، بر لزوم توقف فوری نسل‌کشی در شمال باریکه غزه پیش از هرگونه مذاکره تاکید کرد.

به موازات آن، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، دیروز پنجشنبه، گفت روند مذاکرات رو به جلو است و جلسه مذاکره درباره آتش‌بس و تبادل اسرا میان "اسرائیل" و جنبش حماس ظرف چند روز آینده برگزار خواهد شد.

وی مدعی شد: اسرائیل در تحقق اهداف جنگ و برچیدن ساختار نظامی جنبش حماس به نتیجه رسیده است.

وی افزود: اکنون زمان تلاش برای پایان دادن به جنگ، بازگرداندن گروگان‌ها به خانه‌هایشان و ساختن آینده‌ای بهتر برای مردم غزه است.

گزارش لحظه به لحظه از تحولات غزه:

10:07 | رسانه های رژیم اشغالگرصهیونیستی اذعان کردند که از مجموع 17 هزار نظامی ذخیره، 13 هزار نفر حاضر به بازگشت به خدمت نیستند

09:04 | وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در گزارشی به طور رسمی اعتراف کرد ۸۹۰ عنصر از نظامیان و افسران و نیروهای پلیس و دستگاه های امنیتی این رژیم از ابتدای جنگ غزه تاکنون به هلاکت رسیدند

۰۶:۱۰| در اثر بمباران خانه‌ای در محله المناره جنوب شهر خان یونس همه اعضای یک خانواده کشته شدند

۰۵:۳۰| بمباران بیمارستان کمال عدوان به شهادت چندین نفر منجر شد

۰۴:۰۰| شهادت ۹ نفر در بمباران منازلی در شرق خان یونس

پربیننده ترین خبرها