یورش نیروهای اشغالگر به بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه

یورش نیروهای اشغالگر به بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه
جمعه 4 آبان 1403 - 12:40

نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل صبح روز جمعه، به بیمارستان کمال عدوان در بیت لاهیا در شمال غزه یورش برده و بیماران را مجبور به تجمع در حیاط کردند.

العالم - فلسطين اشغالی

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از برخی منابع محلی اعلام کرد نیروهای رژیم اشغالگر بامداد امروز پیش از پیشروی به سمت بیمارستان کمال عدوان و محاصره و سپس یورش به آن، آنجا را بمباران کردند.

این منابع افزودند نیروهای اشغالگر به بیماران و تیم درمانی دستور دادند تا در حیاط بیمارستان تجمع کنند، سپس مردان را از زنان جدا و به شماری از کادر پزشکی حمله کرده و همه مردان را دستگیر و برای بازجویی بردند.

نیروهای رژیم اشغالگر شب گذشته اندکی پس از خروج یک هیئت بین المللی که برای تحویل مقدار کمی دارو و سوخت وارد بیمارستان شده بودند، به آنجا حمله کردند.

سخنگوی دفاع مدنی غزه از محاصره بیش از 150 بیمار و کارمند در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه خبر داد.

مدیر بیمارستان کمال عدوان پیش از این به الجزیره گزارش داده بود که شیشه‌های اتاق‌های بیماران این بیمارستان در نتیجه بمباران مداوم "اسرائیل" شکسته شده بود.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال بمباران بی وقفه، شماری از کادر درمانی بیمارستان زخمی شدند.

بیمارستان کمال عدوان پیش از این در دسامبر گذشته مورد حمله و تخریب گسترده قرار گرفته بود و بعداً وزارت بهداشت آن را برای بهره‌برداری جزئی بازگشایی کرد.

شمال غزه، اردوگاه جبالیا و به ویژه بیت لاهیا، برای بیست و یکمین روز متوالی، تحت محاصره و گرسنگی دادن اسرائیل در میان بمباران شدید هوایی و توپخانه ای و انزوای کامل استان شمالی از غزه قرار دارند.

نیروهای اشغالگر طی چند روز گذشته و همزمان با تعلیق کار پدافند غیرنظامی و امدادرسانی در این منطقه که در معرض تخلیه اجباری کل جمعیت آن است، بیمارستان ها را به طور کامل از کار انداختند.

پربیننده ترین خبرها