بیمارستانهای شمال غزه در آستانه فروپاشی

بیمارستانهای شمال غزه در آستانه فروپاشی
جمعه 4 آبان 1403 - 18:07

مرکز حقوق بشر فلسطین هشدار داد که به خاطر حملات شدید اسراییلی برای بیستمین روز متوالی به شمال غزه بیمارستانهای این منطقه در خطر فروپاشی کامل قرار دارند.

العالم – فلسطین

بنا به این گزارش نیروهای صهیونیست طبقات بالایی بیمارستانهای عوده و اندونزی را بمباران و گلوله باران کرده و بیماران و کادر پزشکی داخل آن را محاصره کردند.

این گزارش نسبت به امکان کشته شدن بیماران و کادر پزشکی و آوارگان فلسطینی ساکن آن نیز هشدار داده است.

دکتر مروان سلطان مدیر بیمارستان اندونزی گفت که گلوله باران این بیمارستان باعث قطع برق و ایجاد رعب و وحشت در میان بیماران و کادر پزشکی شد.

گلوله باران بیمارستان عوده در جبالیا نیز به زخمی شدن تعدادی از کادر درمانی انجامید که حال یکی از آنان وخیم است.

یکی دیگر از مهمترین جنایات صهیونیستی محاصره اهالی شمال غزه است که به گرسنگی و محرومیت آنان از درمان منجر شده است.

این محاصره باعث شده دهها هزار فلسطینی بدون غذا مانده و اینترنت و ارتباطات قطع شده و اجساد دهها شهید فلسطینی در راهروهای بیمارستان های منطقه روی زمین رها شود.

کارشناسان هشدار می دهند که محاصره اسراییلی در صورت ادامه باعث توقف فعالیت بیمارستانهای کمال عدوان و عوده و اندونزی خواهد شد زیرا با کمبود شدید کادر پزشکی و سوخت و دارو و غذا مواجهند.

لذا جان ۲۸۵ بیمار بستری در این بیمارستانها که ۸ نفر از آنان نوزاد و ۵ بیمار در بخش مراقبت های ویژه و ۱۶۱ بیمار در بخش اورژانس هستند در معرض خطر قرار دارد زیرا برخی از آنان نیاز به عمل جراحی دارند که امکان آن موجود نیست.

حسام ابوصفیه مدیر بیمارستان کمال عدوان نیز گفت که این بیمارستان در روزهای اخیر هر روز پذیرای ۵۰ تا ۷۰ مجروح بوده و به خاطر عملیات صهیونیستی دارو و تجهیزات پزشکی و سوخت و غذا بسیار اندک است و حتی پزشکان مجبور شدند به خاطر نبود امکانات درمانی دست و پای برخی از مجروحان را قطع کنند.

یکی دیگر از مشکلات در غزه وجود بیش از ۹ هزار زن باردار است که به دلیل کمبود امکانات جان آنان و جنینشان در معرض خطر قرار دارد به ویژه که فعالیت ۲۵ مرکز رسیدگی ومشاوره در حوزه مادر و کودک در شمال غزه متوقف شده است.

بنا به این گزارش استمرار محاصره شمال غزه به معنای فروپاشی کامل بیمارستانهای این منطقه و اعدام هزاران مجروح و بیمار فلسطینی است که مغایر با قوانین بین المللی و انسانی بوده و مداخله فوری بین المللی برای نجات غیرنظامیان و توقف نسل کشی اسراییلی را اقتضا می نماید.

پربیننده ترین خبرها