سازمان ملل: اقدامات رژیم اسرائیل می تواند به "جنایت وحشیانه" تبدیل شود

سازمان ملل: اقدامات رژیم اسرائیل می تواند به
جمعه 4 آبان 1403 - 21:06

وولکر ترک، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد هشدار داد که "تاریک ترین لحظه" جنگ در شمال غزه در حال وقوع است و اقدامات اسرائیل می تواند به "جنایت وحشیانه" تبدیل شود.

العالم - آمریکا

وولکر ترک کمیسر حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی افزود: « وضعیت به طور غیر قابل تصور روز به روز بدتر می شود. سیاست ها و اقدامات «اسرائیل» در شمال غزه خطر خالی کردن منطقه از تمام فلسطینی ها را به دنبال دارد.»

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل تصریح کرد: « ما با اقداماتی که می تواند به جنایات وحشیانه تبدیل شود، از جمله جنایات علیه بشریت روبرو هستیم.»

این مقام سازمان ملل افزود که از زمان آغاز جنگ غزه بیش از ۱۵۰ هزار نفر در غزه کشته، زخمی یا مفقود شده اند.

او گفت: «وضعیت به طور غیرقابل تصور روز به روز بدتر می شود. شدیدترین ترس من این است که با توجه به شدت، گستردگی، مقیاس و ماهیت آشکار عملیات اسرائیل که در حال حاضر در شمال غزه در حال انجام است، این تعداد تلفات به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت.»

ترک هشدار داد که سیاست های اسرائیل در شمال غزه "خطر خالی کردن منطقه از تمام فلسطینی ها" را به دنبال دارد.

او تاکید کرد:« ما با اقداماتی روبرو هستیم که می‌تواند به جنایات وحشیانه تبدیل شود، از جمله جنایات علیه بشریت.»

رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و در پی ناکامی در عملیات طوفان الاقصی از سوی گروههای مقاومت فلسطینی به رهبری حماس، جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

حملات رژیم اشغالگر قدس با حمایت‌های نظامی و امنیتی واشنگتن، تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه به شهادت بیش از ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر منجر شده است و همچنین ۹۹ هزار و ۵۴۶ نفر مجروح شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها