تصویب نخستین سند راهبردی باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران

شنبه 5 مهر 1404
15:48
تصویب نخستین سند راهبردی باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران کنفرانس سالانه انرژی‌ هسته‌ای گروه بریکس با حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد و نخستین سند راهبردی پلتفرم (باشگاه) هسته‌ای این اتحاد به تصویب رسید. 

العالم ـ اروپا

بنابر این گزارش، پلتفرم انرژی هسته‌ای حدود یکسال قبل با هدف تقویت همکاری در سطح شرکت‌های فعال در کشورهای عضو گروه بریکس و با هدف ترویج انرژی اتمی به عنوان یک منبع انرژی سازگار با محیط زیست ایجاد شده است.
کنفرانس سالانه انرژی هسته‌ای بریکس همزمان با برپایی رویدادهای هفته جهانی اتم در مجموعه نمایشگاهی ودنخا مسکو برگزار شد.
حسین درخشنده معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران در این نشست به تشریح مواضع و پیشنهادهای کشورمان پرداخت.
در این رویداد همچنین، روسای شرکت‌ها و سازمان‌هایی به نمایندگی از کشورهای عضو گروه بریکس و بریکس‌پلاس شامل روسیه، برزیل، ویتنام، مصر، چین، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، اتیوپی، ترکیه و مرکز انرژی آسه‌آن حضور داشتند.
معاون مدیرکل و رئیس بخش انرژی هسته‌ای در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدیرکل انجمن جهانی هسته‌ای، مدیر اجرایی مرکز انرژی آسه‌آن و رئیس فراکسیون پارلمان برزیل (که کشورش ریاست دوره‌ای بریکس را در سال ۲۰۲۵ برعهده دارد) در حوزه فناوری و فعالیت‌های هسته‌ای از دیگر سخنرانان این نشست بودند.
در این کنفرانس، برنامه‌های سال آینده میلادی (۲۰۲۶) پلتفرم هسته‌ای بریکس ارائه و نخستین سند راهبردی این انجمن تصویب شد.
این سند راهبردی، زمینه‌های کلیدی کار (توسعه منابع انسانی، جذب منابع مالی برای پروژه‌های انرژی هسته‌ای، تاب‌آوری زنجیره‌های تأمین، ترویج ساخت راکتور و فناوری‌های چرخه سوخت هسته‌ای، تضمین پذیرش عمومی انرژی هسته‌ای و موارد دیگر) را مشخص می‌کند و مسیرهای توسعه سازمانی این پلتفرم را ترسیم می‌کند.
السی پول هماهنگ‌کننده ارشد پلتفرم انرژی هسته‌ای بریکس، به نقش رو به رشد بریکس و کشورهای شریک آن در شکل‌دهی به یک معماری جدید انرژی جهانی اشاره کرد.
به گفته وی، این انجمن تقریباً یک سوم نیروگاه‌های هسته‌ای فعال و بیش از ۷۰ درصد واحدهای نیروگاهی در حال ساخت را تشکیل می‌دهد و تا سال ۲۰۳۰، حداقل دو سوم رشد ناوگان هسته‌ای جهان را به خود اختصاص خواهد داد.
در نهایت، بیانیه‌ای از سوی شرکت‌های حاضر در این کنفرانس از جمهوری اسلامی ایران، برزیل، چین، روسیه، آفریقای جنوبی، مصر، اتیوپی و بولیوی در حمایت از ایجاد پلتفرم انرژی هسته‌ای بریکس صادر شد.

0% ...

تصویب نخستین سند راهبردی باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران

شنبه 5 مهر 1404
15:48
تصویب نخستین سند راهبردی باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران کنفرانس سالانه انرژی‌ هسته‌ای گروه بریکس با حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد و نخستین سند راهبردی پلتفرم (باشگاه) هسته‌ای این اتحاد به تصویب رسید. 

العالم ـ اروپا

بنابر این گزارش، پلتفرم انرژی هسته‌ای حدود یکسال قبل با هدف تقویت همکاری در سطح شرکت‌های فعال در کشورهای عضو گروه بریکس و با هدف ترویج انرژی اتمی به عنوان یک منبع انرژی سازگار با محیط زیست ایجاد شده است.
کنفرانس سالانه انرژی هسته‌ای بریکس همزمان با برپایی رویدادهای هفته جهانی اتم در مجموعه نمایشگاهی ودنخا مسکو برگزار شد.
حسین درخشنده معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران در این نشست به تشریح مواضع و پیشنهادهای کشورمان پرداخت.
در این رویداد همچنین، روسای شرکت‌ها و سازمان‌هایی به نمایندگی از کشورهای عضو گروه بریکس و بریکس‌پلاس شامل روسیه، برزیل، ویتنام، مصر، چین، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، اتیوپی، ترکیه و مرکز انرژی آسه‌آن حضور داشتند.
معاون مدیرکل و رئیس بخش انرژی هسته‌ای در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدیرکل انجمن جهانی هسته‌ای، مدیر اجرایی مرکز انرژی آسه‌آن و رئیس فراکسیون پارلمان برزیل (که کشورش ریاست دوره‌ای بریکس را در سال ۲۰۲۵ برعهده دارد) در حوزه فناوری و فعالیت‌های هسته‌ای از دیگر سخنرانان این نشست بودند.
در این کنفرانس، برنامه‌های سال آینده میلادی (۲۰۲۶) پلتفرم هسته‌ای بریکس ارائه و نخستین سند راهبردی این انجمن تصویب شد.
این سند راهبردی، زمینه‌های کلیدی کار (توسعه منابع انسانی، جذب منابع مالی برای پروژه‌های انرژی هسته‌ای، تاب‌آوری زنجیره‌های تأمین، ترویج ساخت راکتور و فناوری‌های چرخه سوخت هسته‌ای، تضمین پذیرش عمومی انرژی هسته‌ای و موارد دیگر) را مشخص می‌کند و مسیرهای توسعه سازمانی این پلتفرم را ترسیم می‌کند.
السی پول هماهنگ‌کننده ارشد پلتفرم انرژی هسته‌ای بریکس، به نقش رو به رشد بریکس و کشورهای شریک آن در شکل‌دهی به یک معماری جدید انرژی جهانی اشاره کرد.
به گفته وی، این انجمن تقریباً یک سوم نیروگاه‌های هسته‌ای فعال و بیش از ۷۰ درصد واحدهای نیروگاهی در حال ساخت را تشکیل می‌دهد و تا سال ۲۰۳۰، حداقل دو سوم رشد ناوگان هسته‌ای جهان را به خود اختصاص خواهد داد.
در نهایت، بیانیه‌ای از سوی شرکت‌های حاضر در این کنفرانس از جمهوری اسلامی ایران، برزیل، چین، روسیه، آفریقای جنوبی، مصر، اتیوپی و بولیوی در حمایت از ایجاد پلتفرم انرژی هسته‌ای بریکس صادر شد.

0% ...

آخرین اخبار

نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد


نماینده پارلمان لبنان: حزب الله همچنان با مذاکرات مستقیم مخالف است


گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان


آخرین شب عزاداری در جوار محل شهادت قائد شهید انقلاب اسلامی


گزارش العالم از آیین «رکضه طویریج» با حضور میلیونی عزاداران در کربلای معلی 


رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس درباره اجرای یادداشت تفاهم اسلام‌آباد


خط مستقیم بین ایران و آمریکا در تنگه هرمز دروغ محض است


همتی: ۳.۷ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو تامین شده است


مخبر: قطب نمای برخی همسایگان هنوز دوست و دشمن را وارونه نشان می‌دهد


اجرای تعهدات زمینه ساز برقراری صلح در منطقه


پربیننده ترین خبرها

مذاکرات لبنان و اسرائیل یک روز دیگر تمدید شد؛ اختلافات ادامه دارد


حامیان فلسطین در ایتالیا خواستار قطع روابط با رژیم صهیونیستی شدند


رایزنی‌های عربستان، قطر و عمان درباره نتایج تفاهم آمریکا و ایران بر امنیت منطقه


یادداشت فعال رسانه‌ای عراقی:رهبر بزرگم، آیت‌الله خامنه‌ای؛ شهادت می‌دهم که تو پیروز حقیقی این نبرد هستی


تداوم نقض آتش‌بس در لبنان/ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به «نبطیه» + فیلم


آخرین آمار قربانیان زلزله ونزوئلا تا این لحظه به ۲۳۵ نفر؛ وهمزمانی وقوع زلزله در ژاپن


اذعان روزنامه آمریکایی به خسارت سنگین ایران به پایگاه آمریکا در بحرین


درگیری در جنوب لبنان شماری از نظامیان صهیونیست زخمی شدند


شیخ نعیم قاسم: پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی برای حذف مقاومت شکست خورده است


واکنش تهران به بیانیه آمریکا و شورای همکاری؛ امنیت منطقه با دخالت خارجی محقق نمی‌شود


کربلای معلا در روز عاشورا میزبان میلیون‌ها زائر امام حسین (ع) از سراسر جهان