سیاستمدار فلسطینی خبر داد

نگرانی اشغالگران از آشتی فلسطینی ها

نگرانی اشغالگران از آشتی فلسطینی ها
دوشنبه 12 ارديبهشت 1390 - 18:16

عضو کميته مرکزي سازمان آزاديبخش فلسطين اقدامات رژيم اشغالگر عليه تشکيلات خودگردان را عجيب ندانست و گفت: اقدامات اسرائيل به علت نگراني اين رژيم از به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين در سازمان ملل است.

"نبيل عمرو" شامگاه دوشنبه در گفتگو با شبکه العالم اظهار داشت: کابينه نتانياهو وارد رويارويي نامحدودي عليه طرح به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين شده است، و از همه ابزارها براي اين منظور استفاده مي کند.
وي افزود: توافق آشتي گروه هاي فلسطيني راه تشکيل کشور مستقل فلسطين را هموار مي کند، از اين رو نتانياهو و کابينه او براي به شکست کشاندن اين توافق و ايجاد دودستگي ميان فلسطيني ها تلاش مي کند.
نبيل عمرو تاکيد کرد: تحولات موجود در کشورهاي عربي بر توافقنامه آشتي بين حماس و فتح تاثير گذار است، اما همين تاثيرها نيز مانع از تسليم شدن در برابر رژيم اسرائيل و بازگشت از اين موفقيت ملي مي شود.
عضو شوراي مرکزي فلسطين خاطرنشان کرد: محمود عباس دستکم در شرايط کنوني بازگشت به ميز مذاکره و حل و فصل با اسرائيل را نخواهد پذيرفت.
نبيل عمرو تاکيد کرد: پيش از اين آمريکا، اروپا و رژيم اسرائيل از تشکيلات خودگردان درخواست انعطاف بيشتر داشتند، که اين تشکيلات نيز بيش از انتظار از خود انعطاف نشان داد؛ اما هيچ پيشرفتي در مذاکرات حاصل نشد.
وي خاطرنشان کرد: حماس و فتح نمي توانند توافق نامه آشتي را نقض کنند، زيرا اين امر خواست رژيم اسرائيل است.


پربیننده ترین خبرها