هاآرتص: کابینه نتانیاهو فاقد راهبرد مشخص برای مدیریت جنگ غزه است

هاآرتص: کابینه نتانیاهو فاقد راهبرد مشخص برای مدیریت جنگ غزه است
شنبه 1 ارديبهشت 1403 - 15:37

یک رسانه صهیونیستی، کابینه حاکم بر رژیم اسرائیل را فاقد راهبرد مشخص برای مدیریت جنگ علیه غزه ارزیابی کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی، کابینه «بنیامین نتانیاهو» را کابینه ای بی برنامه ارزیابی کرد و نوشت: حمله به غزه در شرایط خلاء سیاسی و استراتژیک صورت گرفت.

این رسانه صهیونیستی با اشاره به اینکه اساسا کابینه نتانیاهو برای خروج از غزه و پایان دادن به جنگ برنامه ای ندارد، افزود: کابینه حاکم از هفت اکتبر(شروع عملیات طوفان الاقصی)، براساس راهبرد مشخصی، جنگ (علیه) غزه را مدیریت نکرده است.

هاآرتص نوشت: به طور سنتی، همه دولت ها براساس ارزیابی تهدیدات و منافع، راهبرد خود را تعیین می کنند، اما کابینه نتانیاهو فاقد راهبردی است که ناشی از ارزیابی تهدیدات و منافع باشد.

این روزنامه چاپ تل آویو، حمله رژیم اشغالگر به کنسولگری ایران در دمشق را نیز ناشی از راهبرد نداشتن کابینه نتانیاهو دانست و افزود: کابینه انتظار پاسخ ایران را نداشت.

هاآرتص، اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی درباره لزوم حمله به رفح را یادآور شد و اضافه کرد: صحبت از حمله به رفح نیز ناشی از راهبرد نداشتن کابینه حاکم است.

به گزارش ایرنا، بسیاری از کارشناسان صهیونیست، تداوم جنگ غزه را به نفع رژیم اسرائیل نمی دانند و تنها عامل ادامه این جنگ را نفع شخصی نتانیاهو برای فرار از تعقیب قضائی و تداوم حیات سیاسی ارزیابی می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها